سرمربی تیم کریکت افغانستان: ما نیازمند رقابت با تیم‌های بزرگ جهانیم

گزارشگر:چهارشنبه 19 حوت 1394 - ۱۸ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3انضمام الحق، سرمربی تیم ملی کرکت افغانستان در صحبت با بی‌بی‌سی گفته است که شانس تیم افغانستان در بازی‌های بیست دور ۲۰۱۶ هند، بالا است و این کشور از استعداد‌های زیادی برخوردار می‌باشد.
پرسش: تیم افغانستان چقدر آمادۀ رقابت‌هایی است که امروز آغاز می‌شود؟
پاسخ: بازیکنان کاملاً آماده‌گی می‌گیرند. به باور من تیم ما باید به دور بعدی جام آسیا راه پیدا می‌کرد، زیرا تیم ما از دیگران بهتر بود، اما متأسفانه نتوانستیم. بازیکنان هم این موضوع را درک کرده‌اند. ما برای رفع کمبودی‌ها در جام آسیا بسیار کار کرده‌ایم. بازیکنان بسیار علاقه‌مند هستند و ما از خداوند می‌خواهیم که در دور اول پیروزی را نصیب ما کند تا به مردم روشن شود که تیم افغانستان چگونه یک تیم است و تا چه اندازه تلاش می‌کند. من به عنوان یک مربی فکر می‌کنم که تیم کریکت افغانستان به شانس بازی کردن با تیم‌های بزرگ نیاز دارد.
در این مسابقات کدام هدف مشخصی را دنبال می‌کنید، آیا در نظر دارید که کدام کشور را باید شکست بدهید؟
شکست دادن یک کشور مشخص هدف ما نیست. هدف نخست ما این است که به دور دوم این جام جهانی راه پیدا کنیم. ما در نظر داریم که در این جام در هشت تا ده مسابقه بازی کنیم. آرزو و هدف ما این است که در دور نخست جام جهانی پیروز شویم و به دنبال آن با تیم‌های که رقابت می‌کنیم، مانند انگلستان و افریقای جنوبی، تلاش ما این خواهد بود که با آن‌ها خوب بازی کنیم.
در مسابقات ۲۰ دوری، هیچ تیم ضعیف نیست. تیم اسکاتلند تیم خوبی است، تیم هنگ کنگ همچنان. در بازی‌های بیست دوری یک بازیکن می‌تواند تیم را به پیروزی برساند. اگر به سال‌های قبل نگاه کنید، تیم زیمبابوه یک تیم بسیار قوی بود، عضو دایمی شورای بین‌المللی کرکت است و با تمام کشور‌ها بازی می‌کند. به باور من تیم افغانستان هم یک تیم بسیار قوی است، اما این دو تیم را هم نباید نادیده گرفت. ما باید اشتباه نکنیم.
حمید حسن، پس از بیماری طولانی وارد میدان رقابت شده، حضور او بر روحیه تیم چه تأثیری خواهد داشت؟
نگاه کنید، با آمدن او تیم افغانستان خوب خواهد درخشید. حمید حسن پس از مدت طولانی بازگشته و خودش هم تلاش می‌کند که جایگاه خود را پیدا کند. او یک پَرتاب‌گر بسیار عالی است، بدون شک که آمدن او به نفع افغانستان تمام می‌شود.
در تیم کرکت افغانستان بازیکن را می‌بینید که در سطح منطقه و جهان نام‌اش جاویدان بماند؟
یک یا دو بازیکن نیست، بسیاری از بازیکنان تیم افغانستان این ویژه‌گی را دارند. آن‌گونه که پیشتر اشاره کردم، تیم افغانستان به شانس پیدا کردن مسابقه با کشور‌های بزرگ نیاز دارد، اما به این بچه‌ها شانس داده نمی‌شود. شهزاد، نبی، دولت، راشد، بازیکن جدید، اصغر، این‌ها در تیم افغانستان بازیکنان بسیار قوی هستند. حمزه و گلبدین، بی‌نظیرند. تنها به شانس نیاز دارند.
تا حالا ما با تیم‌های قوی بازی نکرده‌ایم. با تیم زیمبابوه یک دور مسابقات داشتیم که به همه معلوم هم شد که تیم افغانستان چگونه است. از این‌رو می‌گویم که ما به رقابت با تیم‌های قوی بیشتر نیاز داریم. اگر تیم‌های قوی با تیم افغانستان بازی کنند، پس از آن خواهید دید که در لیگ برتر کریکت، لیگ برتر پاکستان و لیگ برتری که در بنگلادیش راه‎اندازی می‌شود، بازیکنان تیم افغانستان نیز در این مسابقات دعوت خواهند شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.