وزیر معادن: معدن لاجورد در نتیجۀ اختلافات زورمندان محلی به دست طالبان افتاد

- ۱۴ اسد ۱۳۹۸

سرپرست وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که معدن لاجورد بدخشان در نتیجۀ اختلافات بین زورمندان محلی این ولایات در کنترل گروه طالبان درآمده است.
نزدیک به یک ماه پیش، ولسوالی کران‌ومنجان ولایت بدخشان به دست سقوط کرد و معدن لاجورد، در این ولسوالی در کنترل جنگ‌جویان طالب درآمد.
به تازه‌گی برخی اعضای مجلس نماینده‌گان ادعا کرده‌اند که طالبان بیش از ۲ هزار تن را در معدن لاجورد بدخشان استخدام کرده‌اند و به شکل گسترده این معدن را استخراج می‌کنند.
وزارت معادن و پترولیم، اما در یک ادعای تازه، اختلاف بین زورمندان محلی که از استخراج غیرقانونی معادن سود می‌برند را زمینه‌ساز تسلط طالبان بر معدن لاجورد بدخشان می‌خواند.
نرگس نهان سرپرست وزارت معادن و پترولیم دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت که معدن لاجورد بدخشان در نتیجه اختلاف بین زورمندان محلی به دست جنگجویان گروه طالبان افتاده است.
بانو نهان افزود که این معدن به شکل موقتی در کنترل این گروه درآمده و به‌زودی این معدن از کنترل گروه طالبان خارج خواهد شد.
او گزارش‌ها مبنی بر استخدام بیش از ۲ هزار معدن کار از سوی گروه طالبان برای استخراج این معدن را رد کرده تأکید کرد که درمدت تنها چند هفته این امر امکان‌پذیر نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.