۱۲ نیروی امنیتی در کندز شهید شدند

- ۱۱ سنبله ۱۳۹۸

این شمار نیروهای امنیتی در حملۀ تهاجمی دو شب پیش گروه طالبان که به هدف تصرف ولسوالی دشت‌ارچی راه‌اندازی کرده بودند، کشته شدند.
یک منبع امنیتی در کندز که نخواست هویت‌اش فاش شود با تأیید این خبر به خبرگزاری سلام‌وطندار گفته است، در این حمله ۲۲ نیروی امنیتی دیگر زخم برداشته‌اند و چندین پاسگاه به دست طالبان سقوط کرد، اما اکنون این حمله پس زده شده است.
mandegarعصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز با تأیید حملات طالبان بر دشت‌ارچی می‌گوید که در حال حاضر وضیعت امنیتی این ولسوالی بهبود یافته و نیروهای امنیتی عملیات‌های زمینی و هوایی را به هدف سرکوب جنگجویان طالب آغاز کرده‌اند.
سخنگوی والی کندز نیز می‌گوید، در نتیجۀ این درگیری‌ها بیش از ۱۰ نیروی امنیتی و ۸ طالب کشته و ۱۶ طالب دیگر زخمی شده‌اند.
آقای مرادی می‌افزاید که در یک انفجار ماین کنار جاده‌یی نصرالدین سعدی، ولسوال دشت‌ارچی و رئیس ارکان کندک ارتش و چندین منسوب امنیتی به گونۀ سطحی زخم برداشته‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با پخش خبرنامه‌یی گفته است که در این حمله ۳۵ پولیس کشته و زخمی شده‌اند و ۱۱ پاسگاه نیروهای امنیتی را تصرف کرده‌اند. به گفتۀ آقای مجاهد در این درگیری‌ها ۵ طالب نیز کشته شده‌اند.
از سوی دیگر، دفتر رسانه‌های ریاست امنیت ملی کندز با پخش خبرنامه‌یی نوشته است که در نتیجۀ یک عملیات هوایی نیروهای امنیتی در روستای قندهاری این ولایت سیدمحمد مشهور به الیاس، مسوول اکمالات سلاح و مهمات گروه طالبان در حوزۀ شمال‌شرق با دو محافظ‌اش کشته و موتر عامل‌شان از بین رفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.