حامد کرزی: علایم صلح و امنیت در کشور به مشاهده می‌رسد

- ۲۰ دلو ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی در دیدار با اعضای شورای علمای افغانستان گفته است که علایم صلح و امن در کشور به مشاهده می‌رسد.
بر بنیاد خبرنامۀ ریاست‌جمهوری، آقای کرزی روز گذشته طی صحبتی در مورد پروسه صلح، با اشاره به مذاکرات اخیر در واشنگتن، گفت، علایم صلح و امن به مشاهده می‌رسد و صلح و ثبات دوامدار در افغانستان آمدنی است.
بر اساس این اعلامیه، حامد کرزی خاطر نشان کرد که شرایط برقرار صلح مساعد گردیده است و امریکا با طالبان جنگ ندارد.
او همچنان افزود که تلاش‌های ما برای رسیدن به صلح باید همراه با اقدامات و گام‌های مستحکم در راستای وحدت ملی و تقویت نظام کشور صورت گیرد.
رییس‌جمهور گفت که علمای دین باید از منبر مساجد، تکایا و از طریق مجالس، ملت افغانستان را به اتفاق و اتحاد بیشتر تشویق کرده، به سیاست‌مداران کشور تفهیم نمایند که در وحدت ملی و اتفاق، برای منافع ملی افغانستان کار کنند.
در این حال، اعضای شورای علما در این دیدار، دشمنی میان مسلمانان، جنگ و مسلمان‌کشی و ضرر رساندن به مسلمانان را از نظر اسلام ناروا و گناه کبیره دانسته و گفته‌اند که جزای کسانی به چنین مواردی دست می‌زنند، جهنم می‌باشد.
اعضای شورای علما پس از دیدار شان با آقای کرزی در قطعنامۀ تهدید کردن مسلمان با استفاده از سلاح را حرام و کمک به قاتلان مسلمانان را نیز ناروا دانسته اند.
آن‌ها گفته‌اند: کسی‌که کلمۀ توحید می‌خواند، هرگونه بهانه‌یی برای کشتن آن از طرف رسول الله صلی الله علیه وسلم تقبیح گردیده است.
در قطعنامه شورای سرتاسری علمای افغانستان نیز آمده است که برخلاف صراحت قران کریم و ارشادات نبوی(ص)، کشتن علما، بزرگان قومی، موسفیدان، جوانان، زن و مرد، اردو، پولیس و منسوبین امنیتی، معلمان و دیگر مردم بی‌گناه ما توسط مخالفان مسلح مجوز شرعی ندارد.
همچنان شورای علمای افغانستان از حکم رییس‌جمهور کرزی به خاطر اشد مجازات عاملان اختطاف و کشتن کودک نه ساله در ولایت هرات، استقبال کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.