نـــــی: در ۵ سـال پسین نشرات ۲۲۵ رسـانه متوقف شـده است

- ۱۸ عقرب ۱۳۹۸

مسوولان ادارۀ حمایت از رسانه‌های آزاد در افغانستان می‌گویند که از آغاز کار حکومت وحدت ملی تاکنون ۲۲۵ رسانه در افغانستان به دلیل مشکلات مالی و یا مسایل امنیتی بسته شده است.
مجیب خلوتگر رئیس اجرایی ادارۀ حمایت از رسانه‌های آزاد در افغانستان (نی) اعلام کرد که در طی پنج‌سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۵ رسانه در افغانستان مسدود شدند که دلیل اصلی بسته شدن آنها مشکلات مالی و امنیتی است.
به گفتۀ او: این رسانه‌ها شامل ۷ تلویزیون، ۱۵ رادیو، دو آژانس خبری و ۲۰۰ رسانه چاپی است و ادامه داد که این رسانه‌ها در ولایت‌های کابل، پروان، بدخشان، پکتیا، پکتیکا، لوگر، قندوز، زابل، بلخ، هرات و لوگر فعالیت داشتند.
جعفر راستین، رییس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ اما می‌گوید که این وزار‌تخانه نه طرحی را برای کمک به این رسانه‌ها داشته و نه بودجه‌یی در این رابطه دارد.
به گفتۀ آقای راستین: راهبرد فعالیت رسانه‌ها در افغانستان به گونه‌یی است که هر رسانه باید قادر باشد از منابع خود استفاده کند و به فعالیتش ادامه دهد، در غیر ای‌نصورت مجبور به توقف فعالیت‌هایش خواهد بود.
براساس آمارهای رسمی دولت افغانستان که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد تعداد رسانه‌ها در افغانستان در این سال به دو هزار ۴۵۵ رسانه می‌رسید. چند روز پیش نشرات یک رادیو خصوصی در ولایت زابل توقف یافت، دلیل این توقف نبود امکانات مالی گفته شده است.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.