چه‌گونه هر روز بهتر از دیروز بــــاشـید؟

گزارشگر:15 اسد 1393 - ۱۴ اسد ۱۳۹۳

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3گوش به زنگ باشید
وقتی فرصت‌های تازه را نادیده می‌گیرید، پنجرۀ بی‌حوصله‌گی و کسلی را باز کرده‌اید و نتیجۀ این کسلی چیزی جز بی‌خیالی و درجا زدن نیست. چشم‌های‌تان را باز کنید و خودتان را مصمم و بااراده تصور کنید. کسی به هر آن‌چه بخواهد می‌رسد که بتواند تمام «نه»ها را به «بله» تبدیل کند و آن‌قدر محکم و مصمم باشد تا راهی بیابید که هیچ‌کس در آن پا نگذاشته باشد.
اراده، همۀ راه‌ها را به موفقیت می‌رساند
بسیاری از افراد با دیدن کوچک‌ترین سختی در مسیرشان دل‌سرد می‌شوند و تمام هدف‌ها و آرزوهای‌شان را فراموش می‌کنند، اما این در حالی‌ست که در مسیر تمامِ انسان‌های موفقِ دنیا همواره موانعی وجود داشته است. فکر می‌کنید چه‌طور به این دست‌یافته‌های طلایی‌شان رسیده‌اند؟
بارها درها به روی‌شان بسته‌ شده‌ است، بارها اشتباهات فاحش کرده‌ و رویاهای‌شان نابود شده است، بارها آدم‌های منفی‌باف و نحس سر راه‌شان قرار گرفته و خواسته‌اند کاری ‌کنند تا آن‌ها خود را کم و ضعیف ببینند؛ اما مهم‌ترین بخش ماجرا این‌جاست: تفاوتِ انسان‌‌هایی که تا آخر خط می‌روند و موفق می‌شوند، با آن‌ها که خیلی زود دست‌های‌شان را بالا می‌برند و تسلیم شرایط می‌شوند؛ اولی‌ها بسیار مصمم‌تر از دومی‌ها ‌هستند.
برنده‌ها در شرایط سخت خودشان را گم نمی‌کنند و دنبال راه‌حل می‌گردند، محکم می‌ایستند و کارشان را می‌کنند. اگر با مانعی برخورد کردید که سد راه‌تان بود، تمرکز کنید و به این فکر کنید که چه‌طور می‌توانید آن را دور بزنید. همان‌طور نایستید و نگاهش کنید، اقدامی کنید که مفید باشد. راه‌های رسیدن به موفقیت بسیار است.
هر روز بهتر از دیروز باشید
ما باید خودمان را با تغییرات بازاریابیِ جهانی همسو کنیم و اطلاعات‌مان را به روز نگه داریم. باید همیشه در حال بهتر شدن باشیم و دانش و مهارت‌های‌مان را بیشتر و بیشتر کنیم تا به حقوق مسلم و اهداف دقیق ‌مان برسیم. هر روز با خودتان عهد کنید که فردا بهتر از دیروز باشید. هرچند وقت یک‌بار در نشست‌ها و سمینارهای خودباوری شرکت کنید یا خودتان را در شرایطی قرار دهید که رو به بهبود دایمی باشید.
چند کار برای امروز و فردا
خُب، حالا وقتِ عمل است. سه تا کار برای ۴۸ ساعت آیندۀتان پیشنهاد می‌کنم. این کارها به شما کمک می‌کنند هر روز مثل همان روزِ اول پُرانگیزه و پرانرژی باشید:
در پایان هر روز گزارشی از دستاوردهای آن روز و آن چیزهایی که فکر می‌کنید باید فردا بهتر شوند، بنویسید. برای نکات مثبتش خودتان را تشویق کنید و نقاط ضعف را سریع بررسی کنید و برنامه‌یی برای درست کردن‌شان بریزید. این کار به شما کمک می‌کند کاملاً روی هدف‌تان متمرکز باشید و راه‌تان را گم نکنید.
هر روز کاری را که شروع می‌کنید، خودتان را یک قهرمان واقعی ببینید. خودتان را مجسم کنید که دارید مثبت، با اعتماد به نفس و با اراده صحبت می‌کنید، با وقار و خوش‌برخورد استید، راه رفتن و نشستن‌تان مجذب‌کننده است. تمام اسامی و جزییات را در ذهن‌تان دارید و دیگران به‌خاطر تلاش‌های بی‌وقفۀتان شما را تحسین‌ می‌کنند.
یک نشانه، نوشته، یا یک تصویرِ الهام‌بخش از هدفی که دارید، سر کار جلوِ چشم‌تان بگذارید. این شیء همیشه باید یادآورِ اهمیتِ کارتان باشد. باید آن‌قدر قوی باشد که هر بار می‌بینیدش، انگیزۀ چندین برابر بگیرید. این یادآور کمک‌تان می‌کند همیشه آن ذوق و تازه‌گیِ «روز اول» را داشته باشید و مصمم و پُرانرژی مسیرتان را ادامه دهید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.