آمـاده‎باش نیروهـای روسـی در مرزهای افغانستان

- ۲۹ جوزا ۱۳۹۴

چهار شنبه ۲۷ جوزا ۱۳۹۴

 

وزیر دفاع روسیه نسبت به اوضاع نامساعد امنیتی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و به نیروهای مسلح این کشور دستور آماده‌باش داده است.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به نیروهای مسلح این کشور دستور داده تا با توجه به تحولات منفی در اوضاع امنیتی افغانستان آماده‌گی داشته باشند.
رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که وزیر دفاع این کشور در دیدار با حبیب‌الله خدای بردیف همتای قرغزستانی خود از گسترش تحولات منفی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
mnandegar-3وی گفته است که همکاری نظامی روسیه با قرغزستان در راستای حفظ ثبات در آسیای مرکزی مهم است.
مقامات نظامی روسیه بر این باور هستند که با خروج کامل نیروهای بین‌المللی از افغانستان پس از ۲۰۱۶، اوضاع امنیتی در افغانستان وخیم‌تر خواهد شد تا جایی که امنیت منطقه را هم تهدید خواهد کرد.
روسیه از چندی قبل چند مانور نظامی در مرزهای افغانستان انجام داده است. این مانورها در راستای مقابله با حملات تروریستی گروه‌های شورشی مستقر در افغانستان انجام شده است.
اناتولی آنتونوف معاون وزارت دفاع روسیه نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های روسی از عملکرد نیروهای بین‌المللی در قبال افغانستان انتقاد کرده است.
او گفته است که نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت در افغانستان بعد از ۱۳ سال نتوانستند اعتبارنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را عملی کنند.
به گفته معاون وزارت دفاع روسیه، تهدیدات از جانب طالبان پا بر جاست و همچنین نفوذ گروه داعش در این کشور به موضوع نگران‌کننده‌یی تبدیل شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.