مشاور امنیت ملی افغانستان: مدارس مذهبی مروّج تندروی در منطقه تعطیل شوند

گزارشگر:27 میزان 1393 - ۲۶ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3مشاور امنیت ملی افغانستان با اشاره به ترویج افراطی‌گری برخی مدارس در منطقه، خواستار مسدود شدن این قبیل مدارس شد.
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان شب گذشته از طریق ویدیو کنفرانس در نشستی با حضور کارشناسان سیاسی و امور استراتژیک که توسط گروه سیاسی دهلی راه‌اندازی شده بود، شرکت نمود.
وی در این نشست با اظهار نگرانی از تلاش برخی مدارس مذهبی منطقه در راستای گسترش اندیشه‌های افراط‌گرایانه، اظهار داشت: مدارس مذهبیِ مروج تندروی در منطقه باید مسدود شوند.
این مقام امنیتی تصریح کرد: شبکه‌های تروریستی از جمله طالبان افغانستان، طالبان پاکستان، لشکر طیبه، شبکه القاعده، داعش، گروه‌های تندرو آسیای میانه و گروه‌های چچنی خطرات جدی در منطقه به حساب می‌آیند و بیشتر این گروه‌ها دسترسی آسانی به مدارس مذهبی مروج افراطی‌گری دارند.
اتمر تأکید کرد: کشورهای جهان باید مبارزه مشترک و همزمان علیه این گروه‌ها را آغاز کنند زیرا مبارزه در برابر یکی از این گروه‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود.
مشاور امنیت ملی افغانستان به مکان و محل این مدارس اشاره نکرد اما دولت افغانستان بارها مدعی شده که برخی مدارس دینی پاکستان افراطی‌گری و تروریسم را در منطقه ترویج می کنند.
به ادعای دولت افغانستان گروه‌های شورشی از جمله طالبان از دانش آموزان مدارس دینی سربازگیری می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.