مولانا محمد عبدالله: علیه تهمت یوناما اقامۀ دعوا می‌کنم

- ۲۰ عقرب ۱۳۹۸

مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، مواردی که در رابطه با او از سوی دفتر نماینده‌گی سازمان ملل در افغانستان «یوناما» گفته شده، «تهمت» است و این موارد باید پیگیری شوند.
مولانا عبدالله دیروز در واکنش به نامۀ یوناما به کمیسیون مستقل انتخابات، در یک نشست خبری گفت که مجبور است از طریق مراجع زیربط؛ چه داخلی و چه بین‌المللی، اقامه دعوا کند که این ادعا علیه او که با تقلب مبارزه می‌کند، چرا نشر شده است.
mandegarاین کمیشنر کمیسیون انتخابات از یوناما خواسته به سخنان شبکه های ایجاد شده در داخل این نهاد که به نفع یا ضرر یک کاندید و کاندیدا کار می کند، گوش ندهد.
عبدالله خاطرنشان کرد که در طول هفت ماه هیچ‌گونه مداخله‌یی در امور تخلفات و تقلباتی که صورت گرفت و مشاورین و مسوولین “undp” باید از آن نظارت می کردند، نکرده و در برابر همه آنها خاموشی اختیار کرده است.
او تاکید کرد، شبکه‌های ایجاد شده در یوناما که چندی پیش در صفحات مجازی همگانی شد، این تهمت‌ها را ساخته و باید مورد پیگیری قرار گیرد. به گفته او، اگر چنین نشد خود در رابطه به آن اقدام می‌کند.
این اظهارات مولانا محمد عبدالله در حالی مطرح شده است که هیأت معاونت ملل متحد «یوناما» با ارسال نامه‌یی به حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات، نسبت به رفتار نامناسب مولانا عبدالله، یکی از کمیشنران این کمیسیون تذکر داده است.
در این نامه یوناما نگرانی خود را با رییس کمیسیون مستقل انتخابات ابراز کرده و از این کمیسیون خواسته است تا طبق قوانین انتخابات، در اسرع وقت به گونۀ جدی به این مسأله رسیده‌گی کند.
در نامه یوناما که به کمیسیون انتخایات فرستاده شده، مولانا عبدالله متهم شده که بشیر علی، یک تن از مسوولان دبیرخانۀ این کمیسیون را تهدید به مرگ کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.