قیـصاری پس از حمـایت جنـرال دوستـم به جـوزجان منتقـل شـد

- ۲۵ قوس ۱۳۹۸

نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب به شبرغان، مرکز جوزجان رفته است. سیدنجیب‌الله هاشمی، عضو ارشد حزب جنبش ملی به سلام‌وطندار گفته است که آقای قیصاری پس از این‌که از عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور کمک خواست، به شبرغان منتقل شده است.
به گفتۀ آقای هاشمی، در تماسی که نظام‌الدین قیصاری با عبدالرشید دوستم داشته، از او خواهان کمک شده و گفته که «اشتباه کردیم که به یغماگران و فاشیست‌ها اعتماد کردیم و اکنون فرصت آن رسیده است تا به ترک‌تبار خود شانه خم کنم و از پدر معنوی خود حمایت بخواهم».
این عضو ارشد جنبش می‌گوید که پاسخ جنرال دوستم به قیصاری مثبت بوده است.
شب گذشته نیروهای امنیتی خانۀ نظام‌الدین قیصاری را در بلخ محاصره کردند و برای دست‌گیری او عملیات راه‌اندازی شد، اما این عملیات نتیجه‌یی نداشته است. نیروهای امنیتی دلیل بازداشت آقای قیصاری را «اخلال نظم» در ولایت بلخ خوانده‌اند. پولیس بلخ گفته است که حکم بازداشت نظام‌الدین قیصاری از سوی نهادهای عدلی و قضایی صادر شده است.
نظام‌الدین قیصاری، باشندۀ روستای توپ‌خانه ولسوالی قیصار ولایت فاریاب است. او از این پیش به عنوان نمایندۀ با‌صلاحیت عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی، در ولایت فاریاب ایفای وظیفه می‌کرد.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.