فعالیت ریکریشن‌ها و داش‌های خشت فردا متوقف می‌شود

- ۰۶ جدی ۱۳۹۸

ادارۀ ملی محیط زیست می‌گوید بر اساس یک طرح فوری حکومت در جریان زمستان، فعالیت ریکریشن‌ها و داش‌های خشت‌پزی در اطراف شهر کابل متوقف خواهد شد.
عزت‌الله صدیقی معین مسلکی ادارۀ ملی محیط زیست روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که فعالیت ریکریشن‌ها و داش‌های خشت در اطراف شهر کابل در جریان زمستان متوقف می‌شود.
mandegarآقای صدیقی گفت، بر اساس پلان چهار ماهه منع آلوده‌گی محیط زیست که بر اساس فرمان ریاست‌جمهوری ساخته شده از یک‌شنبۀ هفتۀ آینده به بعد فعالیت ریکریشن‌ها و داش‌های خشت‌پزی در اطراف کابل متوقف می‌شود.
او افزود که همچنان بر اساس این پلان، اصناف شهری شامل شهرک‌های رهایشی، رستورانت‌ها، بلند منزل‌ها، حوض‌‌های آب‌بازی، حمام‌ها و فابریکه‌ها و غیره موظف‌اند که از استفاده مواد دودزا پرهیز کنند.
او در این باره توضیح داد که اصناف که توان استفاده از گاز مایع را دارند باید از استفاده ذغال سنگ و چوب دست بردارند و اصنافی که برای استفاده از ذغال سنگ مجبور هستند، باید وسایل تصفیه دود در اصناف‌شان نصب کنند.
آقای صدیقی تصریح کرد که این برنامۀ فوری پس از آن روی دست گرفته شده که آلوده‌گی هوای کابل نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.
به گفتۀ او، ادارات حکومتی برای تطبیق این پلان چهار ماهه سهیم شده‌اند و این ادارات به جای استفاده از مواد سوخت آلاینده، از گاز مایع و برق استفاده کنند.
معین ادارۀ محیط زیست تاکید کرد، که زمینه‌های عملی این پلان سنجیده شده و قیمت گاز مایع برای اصناف و شهروندان کاهش خواهد یافت و برق ۲۴ ساعته برای اصناف نیز وصل خواهد شد.
همزمان نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله پیرامون تطبیق این پلان چهار ماهه گفت که تمام حوزه‌های امنیتی در شهر کابل مکلف شده‌اند که از تطبیق این پلان سر از یک‌شنبه {فردا} نظارت کنند.
آقای رحیمی گفت که نظارت جدی از تطبیق این پلان چهار ماه در شهر کابل صورت می‌گیرد و اصنافی که از پلان یاد شده تخلف می‌کنند، مسوولان آن ممنوع‌الخروج شده و به ارگان‌های عدلی وقضایی معرفی می‌شوند.
برنامۀ فوری منع آلوده‌گی هوا در کابل پس از آن روی دست گرفته شده است که میزان آلوده‌گی هوای این شهر چند برابر بالاتر از حالت استندرد گفته می‌شود.
بر اساس یک رده بندی جهانی، کابل در جریان امسال در جمع پنج شهر دارای بیشترین آلوده‌گی در سطح جهان شناخته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.