مـقام‌هـای امنیتـی استـجواب می‌شـونـد

- ۰۷ جدی ۱۳۹۸

انتقاد نماینده‌گان از افزایش ناآرامی‌ها در کشور سبب شد تا رییس مجلس تصمیم بگیرد مقام‌های امنیتی را در یکی از نشست‌های هفتۀ آیندۀ این مجلس استجواب کند.
پس از انتقادهای گسترده نماینده‌گان در نشست دیروز مجلس مبنی بر افزایش ناامنی‌ها در ولایت‌های مختلف، میر رحمان رحمانی گفت که مقام‌های امنیتی را در یکی از نشست‌های هفتۀ آیندۀ مجلس استجواب خواهد کرد.
این در حالی است که نماینده‌گان مشکلات امنیتی زیادی را در نشست دیروز مجلس مطرح کردند.
حبیبه دانش نمایندۀ مردم تخار فرمانده پولیس این ولایت را به پشتیبانی از زورمندان محلی متهم کرد و گفت که فرمانده پولیس با «قلدرهای» معلوم‌الحال در تخار سازش کرده و چند روز پیش یک پسر جوان را بدون حکم دادگاه و دادستانی به شکل فجیع کشته‎ است.
به گفتۀ او، مردم دو روز جنازه این جوان را دفن نکردند تا به این بی‌عدالتی از سوی وزارت داخله رسیده‌گی شود؛ اما از آن‌جایی که این فرمانده با مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله از یک قوم است به شکایت مردم رسیده‌گی نشده است.
او از مجلس خواست تا با ارسال یک هیات این موضوع را بررسی کند.
غلام فاروق مجروح نمایندۀ مردم هرات در مجلس نیز با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در این ولایت گفت که در نهادهای امنیتی توازن و عدالت در نظر گرفته نمی‌شود و افسران چهار ولایت برگرده ۳۰ ولایت دیگر حکومت می‌کنند. به گفته او، ادامه همین وضعیت سبب گسترش ناامنی‌ها در کشور شده است.
اقبال صافی نمایندۀ مردم کاپیسا در مجلس نیز با اشاره به کشته شدن دو فرمانده جهادی در مسیر شاهراه عمومی کابل- شمال در منطقۀ تانک تیل ولسوالی قره‌باغ ولایت کابل، گفت که شاهراه کابل- شمال به جاده مرگ تبدیل شده و بعد از شام کسی در این شاهراه رفت و آمد کرده نمی‌تواند.
این نماینده‌گان خواستار استجواب سرپرست وزیران امنیتی از سوی مجلس شدند.
سر انجام، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نیز با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در ولایت‌های مختلف به‌ویژه مسیر شاهراه‌های عمومی کشور گفت که ناامنی‌ها نه تنها در شهر کابل بلکه در سایر ولایت نیز به بلندترین حد خود رسیده‌است.
او افزود که استجواب مسوولان امنیتی را از طریق کمیتۀ روسا شامل آجندای هفتۀ آیندۀ مجلس خواهد کرد.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.