یکـی از فرمـاندهـان پیشیـن حـزب جمعیت در کابـل کشتـه شـد

- ۱۶ جدی ۱۳۹۸

آمر ستار از فرماندهان پیشین حزب جمعیت اسلامی و چهار همراه او در یک درگیری مسلحانه در شهر کابل کشته شدند.
این رویداد شب گذشته (یکشنبه ۱۵ جدی) در ساحه خیرخانه در مربوطات حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.
گفته می‌شود که در این درگیری، آمر ستار غوربندی همراه با پسر، برادرزاده و دو تن دیگر از همراهانش کشته شده است.
بر اساس گزارش‌های تایید ناشده، آمر ستار در عملیات نیروهای امنیت ملی کشته شده است.
گواهان عینی نیز می‌گویند که فرمانده عبدالستار غوربندی از فرماندهان حزب جمعیت اسلامی افغانستان همراه با فرزندش و سه تن دیگر شب گذشته در یک حملات امنیت ملی کشته شده‌اند.
گواهان عینی می‌‎گویند که قوماندان عبدالستار غوربندی روز گذشته از ولایت پروان به کابل آمده بود و در خانه پسر خاله خود در منطقه خیرخانه بود که توسط امنیت ملی کشته شد.
بقه باور گواهان که ساعت ۷:۰۰ شب گذشته امنیت ملی در خانه پسر خاله قوماندان عبدالستار غوربندی حمله کردند که در این حمله ۵ نفر به شمول آمر ستار کشته و دو تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان نیز در نشست امروز مجلس گفت:»عملیات شب گذشته که امنیت ملی در ناحیه یازده خیرخانه انجام داده، آمر ستار غوربندی با پنج تن دیگر شهید شدند».
وی بیان داشت:» آمر ستار آدم گریزی نبود و در تمام جلسات حکومت حضور داشت چطور این طور عملیات صورت گرفته که چندین نفر کشته شدند».
آمر عبدالستار پسر ملک غفور از فرماندهان پیشین حزب جمعیت اسلامی و یکی از فرماندهان جهادی ولایت پروان بود. او به عنوان یک چهره تاثیر گذار و ضد طالب در منطقه دره غوربند ولایت پروان شناخته می‌شد، اما در سال‌های اخیر او متهم بود که فرماندهی افراد مسلح غیرمسوول را به عهده دارد.
در همین حال فردوس فرامرز سخنگوی فرماندهی پولیس کابل درباره رویداد کشته شدن آمر ستار به گفت که این عملیات از سوی نیروهای امنیت راه‌اندازی شده و این اداره جزییات آن را با رسانه‌ها شریک خواهد ساخت.
ریاست عمومی امنیت ملی تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.