ادریس زمان: نزدیک به ۲۰۰ بست در تشکیلات وزارت خارجه تنقیص می‌شود

- ۱۷ جدی ۱۳۹۸

ادریس زمان سرپرست وزارت خارجه می‌گوید که بر اساس یک بسته اصلاحات ساختاری در این وزارت؛ ۲۰۰ بست از تشکیلات داخلی و خارجی وزارت خارجه تنقیص می‌شود.
آقای زمان دیروز در یک نشست خبری در کابل بسته اصلاحات ساختاری در وزارت خارجه را معرفی کرد. او گفت این بسته، اصلاحات در چهار محور اساسی شامل تعدیل ساختار، شفاف شدن روند استخدام، بروز شدن سیستم‌ها و بهبود خدمات قنسولی را دربر می‌گیرد.
mandegarاو گفت که بر اساس این بسته اصلاحی؛ ۱۰۰ بست دیپلماتیک در تشکیلات قنسولگری‌های این وزارت در خارج تنقیص شده و ۷۸ بست دیگر در تشکیلات داخلی این وزارت در چوکات برنامه تقاعد تنقیص می‌شود.
ادغام دو معینیت و چهار ریاست در قالب دیگر بخش‌های این وزارت به گفتۀ او از دیگر تغییرات است که در محور تعدیل تشکیلات در این وزارت رونما خواهد شد.
آقای زمان تصریح کرد با تنقیص نزدیک به ۲۰۰ بست در تشکیلات وزارت خارجه، تعداد دیپلمات‌های وزارت در قنسولگری‌ها نیز کاهش خواهد یافت؛ به گفتۀ او اصلاحات یاد شده بالغ بر ۱ میلیارد افغانی در مصارف این وزارت صرفه‌جویی به میان خواهد آورد.
سرپرست وزارت خارجه، اصلاح پروسه استخدام را دومین محور اصلاحات در دو سال آینده بر اساس پلان تازه طرح شده یاد کرد؛ او گفت که این پروسه به یک روند پیچیده و شفاف بدل شده و نفوذ سیاسیون به ویژه مقام‌های وزارت خارجه در جریان آن به صفر تقرب خواهد کرد.
آقای زمان، اصلاح سیستم‌های اداری، به روز شدن سیستم ارایه خدمات قنسولی و تقویت ظرفیت دیپلمات ها در بخش‌های اقتصادی را محورهای دیگر از اصلاحات پیشرو در این وزارت خواند.
او تاکید کرد که بسته اصلاحی یاد شده در جریان دو سال پیشرو تطبیق خواهد شد و با اصلاحات پیشرو وزارت خارجه به یک نهاد مسلکی اقتصاد محور بدل خواهد شد.
این مقام وزارت خارجه تدوین قانون جدید کارمندان وزارت خارجه و بازنگری سند سیاست خارجی را نیز در چوکات اصلاحات پیشرو شامل دانست.
گفتنی است که پس از کنار رفتن صلاح‌الدین ربانی از وزارت خارجه، سلسله اقداماتی سریع زیر نام اصلاحات در این وزارت آغاز شده است؛ این اقدمات پس از آن روی دست گرفته شد که یک بررسی کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد (مک) پروسه استخدام در این وزارت را غیرشفاف نشان داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.