مجلس: ترویج افراطیت زیر نام ارشادات دینی قابل قبول نیست

- ۲۸ جدی ۱۳۹۸

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان در واکنش به گفته‌های مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات می‌گویند، ترویج افراطیت زیر نام ارشادات دینی قابل قبول نیست و باید اظهارات علمای دین در چارچوب قانون اساسی باشد.
به گفتۀ آنان، افزایش فعالیت‌های افراطی و عدم توجه حکومت در این باره، زمینه را برای ایجاد گروه‌های جدید افراطی مساعد می‌سازد.
میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان در واکنش به گفته‌های مولوی انصاری می‌گوید، افراطیت در کشور قابل قبول نیست و علمای دین به جای ساخت قانون شخصی، در چارچوب قانون اساسی عمل کنند.
بلقیس روشن، عضو مجلس نماینده‌گان، وزارت حج اوقاف را به بی‌کفایتی متهم می‌کند و می‌گوید، رسیده‌گی به امور مذهبی و هم‌چنان نظارت بر فعالیت مساجد و ملا امامان از وظایف وزارت حج و اوقاف افغانستان است.
شماری از فعالان حقوق زن در ولایت بلخ در گردهمایی گفته‌های مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات غیرمسئولانه می‌دانند.
به گفتۀ آنان، اظهارات نفرت‌انگیز و نصب پیام‌های زن‌ستیزانه سبب برهم زدن نظم عمومی در کشور می‌شود.
این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که چند هفته پیش مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات گفته بود که فساد اخلاقی در حال افزایش است و هرگاه فردی را به اتهام فساد اخلاقی در جوار خواجه عبدالله انصاری بازداشت کند، حکم شرعی را بالایش جاری خواهد کرد.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.