رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با وزیر امورخارجه‌ی ایالات متحده ملاقات کرد

گزارشگر:فرید عمری - ۲۶ حمل ۱۴۰۰

دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۲۶ حمل ۱۴۰۰) با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا در دفتر کارش در قصر سپیدار دیدار کرد.
شورای عالی مصالحه ملی در خبرنامه‌ای می‌گوید که آقای عبدالله در این دیدار، در صحبت‌های خود با تشکری از کمک‌های ایالات متحده برای افغانستان گفت: از تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان حمایت می‌کنیم و از تعهد به ادامه‌ی کمک‌های امریکا برای افغانستان تشکر و قدردانی می‌کنیم.
این خبرنامه می‌افزاید که وزیر امورخارجه‌ی ایالات متحده امریکا ضمن تأکید بر روابط دوام‌دار میان دو کشور در این دیدار گفت که ایالات متحده تصمیم گرفته نیروهای خویش را از افغانستان بیرون نماید اما این به معنای پایان رابطه و همکاری میان دو کشور نیست. فصل تازه‌ای از روابط و همکاری میان دو کشور باز گردیده و ما به همکاری‌های خویش در عرصه‌های مختلف در این فصل ادامه می‌دهیم.
این سفر از پیش اعلام ناشده‌ای آقای بلینکن در حالی به کابل صورت می‌گیرد که دیشب جو بایدن رییس جمهور ایالات متحدهٔ امریکا زمان روند خروج نیروهای امریکایی را اعلام کرد و گفت که تمامی این نیروها تا یازدهم ماه سپتمبر ۲۰۲۱ میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد.
اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.