سه حملۀ همزمان انتحاری در شرق افغانستان

- ۰۶ حوت ۱۳۹۱

دو کارمند امنیت ملی صبح روز یکشنبه در یک حمله انتحاری در ننگرهار کشته شدند. همزمان دو حمله دیگر نیز در ولایت لوگر رخ دادند.
احمد ضیا عبدالزی، سخنگوی ولایت ننگرهار به خبرگزاری آلمان گفت: «حادثه صبح روز یکشنبه در ورودی دفتر محلی امنیت ملی در شهر جلال آباد رخ داد که در نتیجه آن دو مامور امنیت ملی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند».
عبدالزی همچنان گفت که هیچ غیرنظامی در این حادثه آسیب ندیده است.
گروه طالبان مسولیت این حمله را بر دوش گرفته و گفته است که ۱۴ مامور امنیتی در این حمله جان خود را از دست داده اند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که «شمار زیادی» از نیروهای استخباراتی کشته شدند و ساختمان دفتر امنیت ملی و تعدادی وسایط نقلیه آسیب دیده اند».
لحظاتی پیش از حمله شهر جلال آباد، یک مهاجم دیگر موتر بمبگذاری شده خود را در یک ایستگاه بازرسی در شاهراه لوگر منفجر کرد. رییس خان عبدالرحیم زی، معاون فرماندۀ امنیه لوگر گفت که در این حمله سه پولیس زخم برداشتند اما کسی کشته نشد.
در حادثه دیگری در همین ولایت، یک مهاجم که واسکت انتحاری پوشیده بود، خود را بیرون دفتر فرماندی امنیه ولسوالی برکی برک منفجر کرد. دین محمد درویش، سخنگوی ولایت لوگر گفت این مرد که تلاش می‌کرد تا وارد ساختمان شود، توسط پولیس متوقف شد، اما توانست واسکت خود را منفجر کند. در این حادثه یک مأمور پولیس زخم برداشت.
در همین حال، نیروهای امنیتی دو مظنون به حمله انتحاری را در کابل به ضرب گلوله از پای درآوردند. یک افسر پولیس به عکاس خبرگزاری فرانس پرس گفته است که این دو مرد در منطقه دیپلماتیک کابل، در محله وزیراکبر خان در موترشان کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.