شورای امنیت ملی افغانستان: نیروهای ویژۀ امریکایی از میدان وردک اخراج شوند

- ۰۶ حوت ۱۳۹۱

شورای امنیت ملی افغانستان از وزارت دفاع ملی و تمامی ارگان‎های امنیتی کشور خواسته است که نیروهای ویژۀ امریکایی (سپیشل فورس) را تا دو هفتۀ آینده از ولایت میدان وردک اخراج نمایند.
مقام‌‎های ارشد حکومتی و مسوولان محلی ولایت میدان وردک در گزارشی به شورای امنیت ملی افغانستان گفته‌اند که افراد مسلحی زیر نام نیروهای ویژه یا سپیشل‌فورس امریکایی در میدان وردک، به آزار، اذیت، شکنجه و حتا قتل مردم بی‌گناه می‌پردازند.
براساس خبرنامۀ ریاست‎جمهوری، مسوولان امنیتی در گزارش خویش به گونۀ مثال گفته‎‌اند: نه تن از باشنده‌گان این ولایت در نتیجۀ عملیات این قوای مشکوک (نیروهای ویژۀ امریکایی)، مفقودالاثر گردیده‌اند و یک محصل توسط آن‌ها شب‌هنگام از منزلش بیرون کشیده شده و دو روز بعد زیر یک پل جسد سربریده‌اش دریافت گردیده است.
اما نیروهای امریکایی این گزارش‎ها را بی‌‎بنیاد خوانده و آن را به شدت رد کرده‎‌اند.
جلسۀ شورای امنیت ملی افغانستان تصامیم زیر را در این خصوص اتخاذ کرده است:
۱- به وزارت دفاع ملی وظیفه سپرده شد تا نیروهای ویژه یا سپیشل فورس امریکایی را در ظرف دو هفته از مربوطات ولایت میدان وردک خارج نموده، ولایت یاد شده را از وجود آن‌ها تخلیه نماید.
۲- تمامی نیروهای مسلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان وظیفه دارند تا جهت حفظ جان و مال مردم میدان وردک به طور عاجل جلو فعالیت تمامی گروپ‌هایی را که به نام سپیشل فورس به خانه‌های مردم رفته باعث آزار، اذیت و قتل مردم بی‌گناه می‌شوند، بگیرند و آنان را به پنجۀ قانون بسپارند.
۳- جانب آیساف اعتبار از تاریخ فیصله مورخ ۶ حوت ۱۳۹۱ شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، تمامی عملیات نیروهای خاص ائتلاف “سپیشل فورس” مربوطه را در ولایت میدان وردک متوقف سازد.
از مردم محل نیز خواسته می‌شود تا در همکاری با مقام ولایت و نیروهای امنیتی کشور، گروپ‌های یاد شده را شناسایی نموده و در مورد آن‌ها به والی و ارگان‌های امنیتی اطلاع بدهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.