رییس اجرایی: نیروهای امنیتی مناطق نا امن را ترک نخواهند کرد

گزارشگر:سه شنبه 16 اسد 1397 - ۱۵ اسد ۱۳۹۷

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، دیروز یک شنبه (۱۵ اسد) در نشست شورای وزیران، واگذاری مناطق کم‌جمعیت کشور را به دست طالبان مسلح رد کرد.
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، در این نشست، گفت‌وگوهای امریکا با طالبان را تایید کرده و گفت که دولت افغانستان از این گفت‌وگوها آگاه است.
mandegar-3او گفت: «این تماس‌ها در گذشته هم وجود داشته و در این اواخر نیز تماسی صورت گرفته و دولت افغانستان در جریان موضوع بحث این دیدارهاست و زمینه‌سازی گفت‌وگوی دولت با طالبان موضوع اصلی بحث بوده و فراتر از آن چیزی نیست.»
سپردن مناطق کم‌جمعیت و ناامن به طالبان، طرح پیش‌نهادی است از طرف دولت ایالات متحده به منظور کاهش ناامنی‌ها در افغانستان به حکوت وحدت ملی پیش‌کش شده بود. این طرح پس از نخستین دیدارهای گروه طالبان با نماینده‌های امریکا در قطر، به دولت افغانستان پیش‌نهاد شد که وزارت دفاع ملی کشور نیز از عملی شدن آن در بعضی مناطق خبر داد.
اما اکنون رییس اجرایی کشور واگذاری مناطق ناامن برای طالبان را رد کرده است.
برخی از اگاهان سیاسی کشور نیز به‌خاطر عملی کردن طرح ترک مواضع نیروهای امنیتی از مناطق ناامن و کم‌جمعیت، حکومت افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و گفتند که عملی شدن این پروسه سبب افزایش ناامنی‌ها در کشور خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.