چهارده بلاک رهایشی در کابل ساخته می‌شود

- ۰۸ حوت ۱۳۹۱

وزارت شهرسازی به همکاری دو شرکت ساختمانی ترکی ۱۴ بلاک رهایشی را در پروژۀ خواجه رواش کابل اعمار می‌کند.
به سلسله ساخت‌وساز شهرک‌ها از سوی وزارت شهرسازی در کابل، مقامات این وزارت قرارداد جدید را به خاطر اعمار ۱۴ بلاک رهایشی با نماینده‌گان شرکت‌‍‌های ساختمانی ترکی امضا کردند.
داکتر حسن عبدالهی وزیر شهرسازی به روز سه شنبه حین امضای قرارداد با شرکت‌های ترکی گفت: این بلاک‌ها حدود یک هزار اپارتمان داشته و بالای اعمار آن ۷۰ ملیون دالر از بودجه این وزارت و شرکت‌های ترکی سرمایه‌گذاری می‌گردد.
او همچنان می‌گوید: کار اعمار این بلاک‌ها را ظرف یک سال تکمیل و به قیمت مناسب در اقساد مختلف به مردم توزیع می‌کنند.
اما وزیر شهرسازی در مورد قیمت این ساختمان‌ها وضاحت نداد.
وزارت شهرسازی پیش از این نیز قرارداد اعمار شماری از شهرک‌ها را در مناطق مختلف شهر کابل با کمپنی‌های ساختمانی داخلی و خارجی امضا کرده است.
پروژه‌های خانه‎‌سازی در منطقه خوشحال خان، پل محمود خان و مکروریان چهارم از جمله پروژه‌هایی است که وزارت شهرسازی کار ساختمان آن را روی دست دارد.
یوکسل و یونس گروپ شرکت‌های بودند که قرارداد اعمار ۱۴ بلاک جدید را با مقامات وزارت شهرسازی امضا کردند.
خلیل اونال رییس شرکت یونس گروپ ترکی در مراسم امضای قرارداد گفت: بلاک‌های رهایشی را در پانزده طبقه مطابق به معیارهای می‌سازند که در ترکیه ساختمان می‌گردد.
این اقدامات درحالی روی دست گرفته می‌شود که پیش از این وزارت شهرسازی قرارداد ایجاد فابریکات خانه‌سازی را با شرکت‌های روسیه به امضا رسانیده است.
مسوولان این وزارت می‌گویند: شرکت‌های روسی در مدت کمتر از یک سال فابریکات خانه‌سازی را ایجاد و مواد ساختمانی با کیفیت را در افغانستان تولید خواهند کرد.
این در حالی‌ست که هنوز هم شماری از مردم به نسبت فقر اقتصادی توان خرید این خانه‌ها را نداشته و در خانه‌های کرایی و یا خیمه‌ها زنده‌گی می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.