بانک جهانی ۱۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

- ۱۲ حوت ۱۳۹۱

بانک جهانی اعلام کرده است که ۱۰۰ میلیون دالر برای بهبود و توسعه خدمات بهداشتی در افغانستان به دولت این کشور کمک می‎کند.
در خبرنامه این بانک که روز جمعه در کابل نشر شد، آمده است: «این کمک بلاعوض بانک جهانی، عرضه خدمات صحی را در ٢٢ ولایت افغانستان در مناطق شهری و روستایی فراهم می‎سازد.»
بانک جهانی از سال ۲۰۰۳ تاکنون ٣٣۵ میلیون دالر را به بخش بهداشت افغانستان کمک کرده است.
بر اساس این خبرنامه قراراست دولت افغانسان ۳۰ میلیون دالر و اتحادیه اروپا نیز ۲۷۰ میلیون دالر را برای بهبود و توسعه خدمات بهداشتی در سال‌های آینده در این کشور مصرف کنند.

اهداف این کمک تا سال ۲۰۱۸
بانک جهانی با اشاره به اینکه تعداد مراکز بهداشتی تحت پوشش این بانک در افغانستان از ۱۴۸ به ۳۲۴ مرکز افزایش یافته، تصریح کرده است که ۲۰ هزار کارمند که ۵۰ درصد آنان را زنان تشکیل می‎دهد، در این مراکز مشغول کار هستند.
درخبرنامه بانک جهانی آمده است که تعداد مراکز فعال صحی درسطح افغانستان از ۴٩۶ مرکز اکنون به دو هزار افزایش یافته و قرار است که با عملی شدن این برنامه ارائه خدمات اساسی بهداشتی از ۱۱ ولایت به ۲۲ ولایت افغانستان گسترش یابد.
بانک جهانی افزایش ظرفیت کارمندان، مدرن سازی نظام بهداشت، ساده‌سازی ساختارهای اداری و آموزش کارمندان فنی را از اهداف دیگر این پروژه اعلام کرده است.
این بانک با تقدیر از دستاوردهای افغانستان در راستای رسیدن به شاخص‎های اهداف توسعه‌یی هزاره سازمان ملل نوشته است که با وجود تمام دستاوردهای که دولت افغانستان داشته، بخش بهداشت در این کشور با چالش‌های زیادی مواجه‎است.
بانک جهانی ‌می‌گوید میزان مرگ و میر کودکان در افغانستان هنوز هم در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه نیافته بالا است و در حدود ۵۵ درصد کودکان در این کشور از سوء تغذی رنج می‌برند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.