زندانیان زندان هلمند دست به اعتصاب غذایی زدند

- ۱۴ حوت ۱۳۹۱

زندانیان زندان عمومی شهر لشکرگاه ولایت هلمند از روز یک شنبه بدین سو دست به احتجاج و اعتصاب غذایی زدند.
اعتصاب کننده گان مدعی اند که آنان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و تا زمانی که بد رفتاری های مسوولین خاتمه نیابند، آنان به اعتصاب و احتجاج خود ادامه خواهند داد.
طالبان نیز از این اعتصاب خبرداده و آنرا ناشی از بد رفتاری مسوولین زندان دانسته اند.
یک مسوول امنیتی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری بست باستان گفت که زندانیان زندان عمومی شهرلشکرگاه هلمند از قبل از ظهر روز یک شنبه دست به احتجاج و اعتصاب غذایی زدند.
به گفتۀ وی، شب گذشته این اعتصاب منجر به برخورد پولیس با زندانیان شد که در آن تعدادی نیز به اثر لد و کوب پولیس زخم های سطحی برداشتند.
در این زندان بیشتر زندانیان مربوط به گروه طالبان می باشد.
زندان عمومی شهر لشکرگاه هلمند نزدیک رود خانه این شهر واقع است که گفته می شود چند سال قبل طالبان با حفر تونل از این رود خانه، می خواستند به داخل زندان راه یابند و زندانیان طالبان را رها سازند، اما با آگاهی نیروهای امنیتی این کار طالبان ناکام ماند.
دو سال قبل طالبان با حفر تونل در زندان عمومی شهر کندهار توانستند بیش از ۵۰۰ زندانی را رها سازند.
اعتصاب غذای در این زندان پس از آن صورت می گیرد که اخیراً یوناما در یک گزارش تحقیقی خود گفته است که زندانیان در زندان های افغانستان مورد آزار و اذیت مسوولین قرار می گیرند.
طالبان نیز در اعلامیه اعتصاب غذایی زندانیان در زندان عمومی هلمند را تایید کرده و آنرا ناشی از برخورد خشن مسوولین با زندانیان دانسته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.