وزارت تحصیلات عالی: ۴۲ هزار بی‌نتیجۀ کانکور در موسسات تحصیلات عالی خصوصی جذب می‎‌شوند

- ۲۳ حوت ۱۳۹۱

وزارت تحصیلات عالی می‌گوید براساس تفاهم‌نامه‌‎یی‌که با اتحادیۀ موسسات تحصیلات عالی خصوصی امضا کرده‌اند، در سال ۱۳۹۲ دست‌کم چهل هزار دانش‌آموز با تخیف و دوهزار تن دیگر، به شکل بورسیه (رایگان) در موسسات تحصیلات عالی خصوصی، جذب می‎شوند.
در تفاهم‌نامه‌یی که میان ریاست موسسات تحصیلات عالی خصوصی و اتحادیۀ موسسات تحصیلات عالی خصوصی با حضور داکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی به امضاء رسید، ۴۵ موسسۀ تحصیلات عالی خصوصی در مرکز و ولایات آمادۀ جذب این دانش‌آموزان شده‌اند.
دانش‌‎آموزانی که قرار است در موسسات تحصیلات عالی خصوصی جذب شوند، در امتحان کانکور وزارت تحصیلات عالی بی‎نتیجه مانده بودند.
بر اساس این تفاهم‌نامه، دو هزار جوانی که در امتحان کانکور بی‌نتیجه مانده‌اند، به گونۀ رایگان و متباقی با تخفیف در موسسات تحصیلات عالی خصوصی جذب می‌شوند.
داکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: «موسسات تحصیلات عالی خصوصی در کل متعهد شده‌اند که برای حدود ۳۲ هزار تن فرصت مساعد سازند که در این‌جا دو هزار تن تمام دورۀ تحصیل‌شان به شکل رایگان در موسسات تحصیلات عالی خصوصی سپری می‌شود و متباقی با تخفیف جذب می‌شوند. ۱۰ هزار جوان دیگر که بی‌نتیجه مانده اند ما امیدوار هستیم که این تعداد را بالای تحصیلات عالی خصوصی تقسیم کنیم.»
پوهاند عبیدالله عبید تأکید کرد که هیچ تفاوتی میان مدرک تحصیلات عالی خصوصی و دولتی وجود ندارد.
به گفتۀ او، در سال جاری یک صد و هفتاد و پنج هزار و نه صد و چهل و یک داوطلب در امتحان کانکور اشتراک کرده بودند، که از جمله هفتاد و نه هزار و چهار صد و بیست و پنج داوطلب، شانس شمولیت در موسسات تحصیلات عالی، نیمه عالی و خصوصی را به دست آوردند.
روئین رحمانی رییس اتحادیه موسسات تحصیلات عالی خصوصی در این نشست گفت، به اساس تقاضای وزارت تحصیلات عالی، آنان حاضر اند تا در سال آینده به شمول ۳۲ هزار تنی که از سوی وزارت به آنان معرفی می‌شوند، ۱۰ هزار جوان دیگر را نیز جذب کنند.
به گفتۀ او، به این ترتیب تمام داوطلبان فرصت کسب تحصیلات عالی را به دست خواهند آورد.
همچنان، مسعود ترشتوال، رییس موسسات تحصیلات عالی خصوصی وزارت تحصیلات عالی گفت: سی هزار دانشجو به شکل بورسیه‌های تخفیفی ۳۰ تا ۷۰ درصدی با در نظر گرفتن بالاترین نمرات جذب موسسات تحصیلات عالی خصوصی خواهند شد.
به گفته او، برای جذب ۱۳ هزار دانشجو در موسسات تحصیلات خصوصی تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده و متباقی بورسیه‌ها تخفیف‌های متفاوت دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.