هفت انتحاری پنج پولیس را کشتند

- ۰۶ حمل ۱۳۹۲

پنج سرباز پولیس در حملۀ دست‌جمعی مهاجمان انتحاری به یک مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع پولیس در شرق کشور، جان خود را از دست داده اند.
روز سه شنبه، حضرت حسین مشرقی وال، مسوول مطبوعاتی پولیس ولایت ننگرهار با تایید این خبر گفت:» هفت حمله کننده انتحاری ساعت ۴:۴۰ دقیقه بامداد به مقر نیروهای واکنش سریع حمله کردند.»
براساس این گزارش، یکی از مهاجمان انتحاری موتر خود را که حامل مواد منفجره بود در مقابل در ورودی فرماندهی پولیس منفجر کرد و بعد از این انفجار، سایر مهاجمان که گفته می‌شود جلیقه انتحاری بر تن داشتند و مسلح بودند در صدد ورود به این مقر برآمدند.
بر اساس اظهارت پولیس جلال آباد، این افراد لباس‌های نیروهای خارجی مستقر در افغانستان را به تن داشتند.
مسوول مطبوعاتی پولیس ننگرهار گفته است که در درگیری بین مهاجمان با ماموران پولیس، سه تن از مهاجمان در بیرون ساختمان از پای درآمدند ولی سه نفر دیگر موفق به ورود به مقر پولیس شدند که در داخل ساختمان کشته شدند و در این درگیری، چهار مأمور پولیس هم زخمی شدند.
در پی وقوع این حمله، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در تماس با خبرگزاری ها گفت که طالبان مسئولیت این حمله را برعهده می گیرد. وی اظهار داشت که این حمله، «تلفات سنگینی» را بر طرف مقابل وارد کرده است.
همچنین، به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی طالبان افزوده است که هدف این عملیات «خارجیان و مربیان اسرائیلی» بودند که ماموریت آموزش نیروی پولیس افغانستان را در جلال آباد برعهده دارند.
این نخستین‌بار در ماه‌های اخیر نیست که مراکز امنیتی جلال آباد هدف حمله قرار میگیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.