رییس آژانس مبارزه با مواد مخدر روسیه: تولید هرویین در افغانستان ۴۰ برابر افزایش یافته است

- ۱۶ حمل ۱۳۹۲

ویکتور ایوانف رییس آژانس مبارزه با مواد مخدر روسیه در کنفرانس وضعیت مواد مخدر در افغانستان تأکید کرد که از آغاز عملیات ناتو تولید هرویین در این کشور ۴۰ برابر افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان از مصرف هرویین افغانستان از بین می‌روند تصریح کرد که پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان به طور جدی باید در این رابطه اقدام کرد.
ایوانف ضمن پیچیده ارزیابی کردن ثبات در افغانستان تصریح کرد که در ۱۰ سال گذشته مواد مخدر نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش ۴۰ برابری هم داشته و سرمایه‌گذاری یک تریلیون دالری برای مقابله با تولید مواد مخدر افغانستان یکی از تأسف‌بارترین مسایلی است که دولت‌ها با آن درگیر هستند.
این درحالی است که براساس آمارهای ارایه شده، هم‌اکنون نزدیک به ۲ میلیون معتاد در سراسر این کشور وجود دارند و پیش‌بینی می‌شود که شمار معتادان به مواد مخدر در کشور، روند روبه رشدی داشته باشد.
شماری از کارشناسان می‌گویند که مبارزه با مواد مخدر در افغانستان نه از سوی کسانی که شعار مبارزه با این پدیده را می‌دهند؛ جدی گرفته می‌شود و نه حکومت افغانستان کار جدی در این زمینه انجام می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.