دمپسی به کابل آمد

- ۱۷ حمل ۱۳۹۲

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا برای یک دیدار کوتاه وارد افغانستان شد. او قصد دارد تا سطح و چگونه‌گی آموزش ارتش افغانستان توسط امریکا را بعد از سال ۲۰۱۴ ارزیابی کند.
جنرال مارتین دمپسی روز شنبه، به میدان هوایی بگرام در شمال کابل رسید. او گفت که ارزیابی به ایالات متحده کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرد چه تعداد از نیروهایش پس از پایان ماموریت نظامی امریکا و ناتو در دسمبر ۲۰۱۴، در افغانستان باقی بمانند.
انتظار می رود که ایالات متحده بین ۹ تا ۱۰ هزار سرباز خود را در افغانستان نگه دارد، اما تاکنون تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است.

در همین حال، انتظار می‌رود که جنرال دمپسی در سفر خود با فرماندهان امریکایی و

نیروهای مشترک به شمول فرمانده عمومی نیروهای ناتو، جنرال جوزف دانفورد دیدار کند. همچنان قرار است تا جنرال دمپسی با مقامات افغانستان گفت‌وگو کند و با سربازان ملاقات نماید.
رییس ستاد ارتش امریکا پیش از پرواز به افغانستان در شهر اشتوتگارت آلمان گفت که او پیش از تصمیم‎‌گیری درباره شمار نیروها در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ می‌خواهد ببیند که نیروهای امنیتی افغانستان در تابستان پیش روی چه‌گونه عمل می‌کنند.
در حال حاضر حدود ۶۶ هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند که شمار آن‌ها از یکصد هزار نفر در سال ۲۰۱۰ کاهش یافت.
علیرغم این مساسل، یکی دیگر از نکات اساسی برای دمپسی خروج نیروهای امریکایی در سال روان و سال آینده میلادی از افغانستان می‌باشد. این در حالی است که میزان ترقی نیروهای امنیتی افغانستان نیز مورد توجه است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.