ارتش پاکستان: جنجال مرزی با افغانستان رفع شد

- ۲۶ حمل ۱۳۹۲

مقامات ارشد نظامی پاکستان و افغانستان در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان بر حل و فصل اختلافات در زمینه ساخت اماکن نظامی به ویژه پست‌های امنیتی در نقاط مرزی مشترک دو کشور توافق کردند.
روابط عمومی ستاد فرماندهی ارتش پاکستان روز دوشنبه در اطلاعیه‌یی افزود: یک هیأت بلندپایۀ نظامی افغانستان امروز (دیروز) با مقامات ارشد ارتش پاکستان در شهر راولپندی ( ستاد فرماندهی ارتش) دیدار و مسایل مربوط به هماهنگی مرزی جاری بین دو کشور از جمله احداث پست‌های جدید امنیتی مرزی در منطقه قبیله‌یی مهمند در شمال غرب پاکستان را مورد گفت‌وگو قرار دادند.
در این اطلاعیه آمده است: جنرال افضل امان مدیر کل عمیات نظامی ارتش افغانستان که ریاست هیأت مقامات ارشد نظامی این کشور را بر عهده داشت، با جنرال اشتیاق ندیم احمد همتای پاکستانی خود و دیگر افسران ارشد نظامی این کشور دیدار و درباره مسایل و هماهنگی‌های دوجانبه مرزی تبادل نظر کردند.
دو طرف ضمن توافق بر ادامه تعاملات دوسویه به منظور ارتقای هماهنگی‌های دوجانبه مرزی، بر کاهش فضای اعتراض و مخالفت بین دو کشور تاکید کردند.
دولت پاکستان تقریباً دو هفته پیش ادعای دولت افغانستان درباره اقدام به ساخت اماکن نظامی و تقویت قوای دفاعی در امتداد مرز منطقه ننگرهار در شرق افغانستان را رد کرده بود.
پیش از این وزارت امور خارجه پاکستان نیز با اطلاع رسانی درباره وجود یک پست امنیتی مرزی قدیمی این کشور به نام گورسال در داخل محدوده خاک پاکستان هم مرز با ولایت ننگرهار، اعلام کرد: پاکستان و افغانستان بر اساس توافقنامه اخیر مرزی، موظف به اطلاع رسانی درباره هرگونه ساخت و ساز اماکن نظامی و دفاعی جدید در مناطق مرزی یکدیگر هستند.
روابط دوجانبه اسلام آباد و کابل بر اثر حملات مرزی اخیر توسط ارتش پاکستان به شدت متشنج شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.