هشدار رییس کمیتۀ صلیب سرخ: فعالیت‌مان را در مناطق ناامن متوقف خواهیم ساخت

- ۳۱ حمل ۱۳۹۲

رییس کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی کشور گفت: اگر حمله به کارمندان این نهاد ادامه یابد، فعالیت آنان در مناطق ناامن متوقف خواهد شد.
جراردو پانتر اندولفی در یک نشست خبری در کابل در باره خطری که امداد رسانان و اعضای کمیته جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر افغانستان را تهدید می‌کند، هشدار داد و از گروه‌های مخالف مسلح خواست غیر نظامیان و کارمندان این نهاد را هدف قرار ندهند.
وی در عین حال با درخواست از مخالفان مسلح که مانع فعالیت اعضای این نهاد نشوند، تصریح کرد، همزمان با آغاز فصل بهار و افزایش درگیری‌ها در افغانستان دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و کمک‌های بشر دوستانه با دشواری‌های زیادی رو برو شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که یک راه حل سیاسی بتواند درگیری‌ها در افغانستان را پایان بخشد،
این مقام صلیب سرخ با اشاره به مذاکره این نهاد با طالبان گفت: در برخی از بخش‌های افغانستان که با مخالفان مسلح مذاکره کردیم، اطمینان دادند که از فعالیت‌های بشردوستانه در صورتی که بی‌طرفانه و مستقل باشد، حمایت خواهند کرد.
اندولفی در عین حال از کشته شدن یک کارمند جمعیت هلال احمر افغانستان در ولایت جوزجان ابراز تأسف کرد و گفت: در این حمله که توسط طالبان صورت گرفت، دو عضو این نهاد نیز زخمی شدند.
وی در ادامه افغانستان را نیازمند کمک جدی دانست و گفت: جامعه جهانی نه تنها تا سال ۲۰۱۴ میلادی بلکه برای سال های پس از آن نیز باید به طور جدی به این کشور کمک کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.