فشار سنای امریکا به جنرال کمپبل: چرا وضعیت خراب شد؟!

گزارشگر:چهارشنبه 14 دلو 1394 - ۱۳ دلو ۱۳۹۴

سناتوران و سیاستمداران امریکایی از جنرال جان کمپبل به دلیل وخیم شدن اوضاع امنیتی و تصمیم‌گیری‌ها در مورد خروج از افغانستان خواستار ارایه توضیح شدند.
سناتوران و سیاستمداران امریکایی جنرال جان کمپبل فرمانده ارشد نیروهای این کشور و ناتو در افغانستان را به دلیل بدتر شدن وضعیت امنیتی و نیز mandegar-3تصمیم وی مبنی بر کاهش نیروهای این کشور در پایان سال جاری تحت فشار قرار دادند.
این سناتوران تاکید کردند: وضعیت فعلی افغانستان مستلزم تعداد نیروی بیشتر امریکایی است تا دستاوردهایی که از سال ۲۰۰۱ میلادی بدست آورده‌اند را حفظ کنند.
کمپبل قبل از کمیته نیروهای مسلح سنا در صحن علنی سنای امریکا حاضر شد تا در مورد برنامه اوباما مبنی بر کاهش نیروهای این کشور از ۹۸۰۰ تن به ۵۵۰۰ نیرو تا ماه جنوری آینده دفاع کند.
جمهوریخواهان مخالف استراتژی خروج اوباما هستند.
دموکرات‌ها نیز با اشاره به افزایش حملات طالبان و ظهور گروه تروریستی داعش در افغانستان خواستار تمدید حضور امریکا در این کشورند.
مک ترنبرری رییس این کمیته گفت: محدود کردن زمان حضور نیروهای امریکایی در افغانستان، اشتباه است. باید بگوییم که ۵ سال، ۱۰ سال یا ۵۰ سال طول می‌کشد، هیچ چیزی مشخص نیست.
کمپبل ۱۸ ماه پیش به عنوان فرمانده ارشد نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان منصوب شد و قرار است جنرال «نیکلسون» جانشین او شود.
رییس جمهور امریکا وی را جانشین کمپبل به مجلس سنای این کشور معرفی کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.