رهبر ایتلاف ملی: مـردم ناظر رأی خود باشند

- ۰۳ ثور ۱۳۹۲

داکتر عبدالله عبدالله رهبر ایتلاف ملی که به ولایت هرات سفر کرده است، با حضور در جمع مردم جبرئیل با بیان اینکه مردم خود باید ناظر بر انتخابات بوده و در تعیین سرنوشت خود نقش داشته باشند، خاطرنشان کرد که ارادۀ خدمت در تیم حاکم وجود ندارد.
رهبر ائتلاف ملی در سخنانی در جمع مردم گفت: مردم افغانستان قهرمانی خود را همواره در طول تاریخ و در دورۀ جهاد و مقاومت ثابت کرده و از نظام جمهوری اسلامی در افغانستان پشتیبانی کردند.
او در رابطه با مشکلات فراروی افغانستان در سال ۲۰۱۴ گفت: در سال ۲۰۱۴ تعداد نیروهای بین‌المللی در افغانستان کم می‏شود و ما باید تلاش مان را برای داشتن سرزمینی امن دو برابر کنیم، چرا که آیندۀ ما و فرزندان ما باید در این خاک تضمین شود.
داکتر عبدالله در ادامه افزود: باید در این زمینه خودکفا شویم و به خارجی‌ها تکیه نکنیم، چنانچه ملتی خود را به دیگران وابسته سازد، آن ملت همیشه یک ملت محتاج باقی خواهد ماند، بنابراین مردم ما باید بیدار و هوشیار باشند و درباره سرنوشت خود بی‌تفاوت نباشند و اجازه ندهند که سرنوشت شان به سوی روزهای سیاه سوق داده شود.
به گفته‎ وی، خرابکاران و کسانی که می‌خواهند سرنوشت مردم را برهم بزنند، در اقلیت هستند و مردم فقیر اکثریت جامعه را تشکیل می‎دهند، از این رو نباید بگذاریم که منافع ملت ما قربانی منافع و خواسته‌های یک یا چند گروه اقلیت شود.
داکتر عبدالله شرکت مردم در تعیین سرنوشت کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: انتخابات مسأله سرنوشت سازی است و اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، در این صورت سرنوشت ملت و مملکت با خطر مواجه خواهد شد.
رهبر ائتلاف ملی افغانستان در ادامه تأکید کرد، که ریش سفیدان، مجاهدان، علمای دینی، اساتید و دانشجویان باید تصمیم بگیرند که سرنوشت کشور خود را با همراهی مردم رقم بزنند و در انتخابات ریاست جمهوری فعالانه شرکت کنند.
او همچنین تأکید کرد که برای جلوگیری از تقلب نه تنها قوانین شورای ملی، بلکه باید تمام مردم ناظر رأی خود باشند و از حق خود دفاع کنند و اجازه ندهند در این انتخابات تقلبی صورت گیرد.
آقای عبدالله در رابطه با روند صلح افغانستان گفت: با وجود روند صلح، مردم افغانستان در تشویش و نگرانی به سر می‌برند و دلیل آن بی‌اعتمادی، عدم بیان حقیقت و عدم تفکیک بین دوست و دشمن و سپردن وعده‌های نادرست به مردم است.
وی در ادامه اظهار داشت که درهای گفت‌وگو باید باز باشد، چرا که ملت افغانستان به صورت یکپارچه خواستار صلح است و کسانی که می‌خواهند که با انتحار و کشتار دسته جمعی و ایجاد رعب و وحشت بر سرنوشت مردم حاکم شوند، مردم به صورت یکپارچه و متحد در برابرشان ایستادگی خواهند کرد.
رهبر ائتلاف ملی در این خصوص گفت: در یک سال باقی مانده دولت می‌تواند تغییرات اساسی را کشور به وجود آورد، اما چون نیت و عزم و ارادۀ خدمت در تیم حاکم وجود ندارد، پس توقعی برای آمدن تغییرات مهم و سرنوشت ساز در افغانستان نیز وجود ندارد.
وی گفت: باید در تأمین وحدت و در ساختن افکار عمومی مردم اندیشید و تلاش کرد و در حرکت با یک هدف عالی در مسیری که معتقد به این اهداف باشد گام برداشت و یقین داریم که به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.
رهبر ائتلاف ملی افغانستان از روز پنجشنبه هفتۀ گذشته در سفری رسمی به همراه تعدادی از اعضای این ائتلاف به ولایت هرات، با سخنرانی در نقاط مختلف این ولایت، مردم را به شرکت فعال در انتخابات فراخوانده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.