شش مدال طلا حاصل حضور تیم ملی پرورش اندام افغانستان در مسابقات آسیایی

- ۱۰ ثور ۱۳۹۲

اعضای تیم ملی پرورش اندام افغانستان با کسب شش مدال طلا از مسابقات پرورش اندام قهرمانی آسیا با استقبال گسترده مردم به کشور باز گشتند.
هارون اعظمی، در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرام، یوسف سخی در وزن منفی ۹۰ کیلوگرام و عارف سخی در وزن ۷۰ کیلوگرام مردان طلایی افغانستان در این مسابقات بودند. هارون اعظمی، در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرام، یوسف سخی در وزن منفی ۹۰ کیلوگرام و عارف سخی در وزن ۷۰ کیلوگرام مردان طلایی افغانستان در این مسابقات بودند.
باور هوتک، رییس فدراسیون پرورش اندام افغانستان به خبرگزاری بخدی گفت: «تیم ملی کشور در این مسابقات با ۳ ورزشکار، یک مربی و یک ناظر شرکت کرده بود.»
آقای هوتک افزود که هارون اعظمی، یوسف سخی و عارف سخی ورزشکاران حاضر در این مسابقات بودند.
مسابقات پرورش اندام قهرمانی آسیا به میزبانی شهر آلماتا، مرکز کشور قزاقستان برگزار شده بود.
هارون اعظمی، در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرام، یوسف سخی در وزن منفی ۹۰ کیلوگرام و عارف سخی در وزن ۷۰ کیلوگرام مردان طلایی افغانستان در این مسابقات بودند.
با این حال هوتک گفت که این مسابقات در دو بخش برگزار شده بود که ورزشکاران افغان در هر دو بخش، توانستند مدال طلا کسب کنند.
هوتک گفت: «به دلیل بعضی از محدودیت های دینی تیم پرورش اندام بانوان افغانستان از حضور در این مسابقات در کشور قزاقستان خودداری کردند.»
تیم ملی پرورش اندام کشور پس افتخار آفرینی در مسابقات قهرمانی آسیا امروز به کشور برگشتند.
گفته می شود که صدها تن باشندگان شهر کابل از ورزشکاران کشور به گرمی استقبال کرده اند.
پرورش اندام از رشته های پرطرفدار در بین جوانان کشور است.
در جریان چند سال گذشته، تیم های مختلفی از سراسر کشور در بخش پرورش اندام برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی اعلام آمادگی کرده اند.
خبرگزاری بخدی

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.