فرمانده آیساف در شمال: ۸۰۰ سرباز آلمانی در شمال باقی می‌ماند

- ۱۵ ثور ۱۳۹۲

فرمانده نیروهای آیساف در شمال کشور با بیان این که ما حملات بهاری طالبان را جدی می‌گیریم، خاطرنشان کرد، حدود ۸۰۰ سرباز آلمانی در افغانستان بعد از ۲۰۱۴ حضور خواهند داشت.
تورن جنرال یورگ فولمر همچنان خاطرنشان کرد: هماهنگی میان نیروهای افغان و آیساف برای مبارزه با دهشت‌افگنی در شمال کشور وجود دارد.
وی که در یک نشست خبری به منظور تجلیل از روز جهانی مطبوعات در پایگاه نظامی آلمان مستقر در شهر مزارشریف سخن می‌گفت، افزود:‌ نیروهای امنیتی افغان به همکاری نیروهای بین‌المللی آماده مبارزه با هراس‌افگنان هستند.
فرمانده آیساف در شمال کشور از تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان نیز سخن زد و افزود: نیروهای امنیتی افغان (ارتش، پولیس و امنیت ملی) به گونه‌یی تجهیز شده اند که توانایی تامین امنیت و مبارزه با حملات طالبان را داشته باشند.
از سوی دیگر، جنرال فولمر با بیان اینکه انتخابات سال ۲۰۱۴ یک سال سرنوشت ساز برای مردم و دولت افغانستان است ابراز داشت: نیروهای خارجی در افغانستان برای تأمین امنیت انتخابات با نیروهای امنیتی همکاری‌های لازم را انجام خواهند داد.
وی تأکید کرد: امنیت انتخابات آینده ریاست‌جمهوری افغانستان توسط نیروهای امنیتی این کشور تامین می‌شود و در صورت نیاز نیروهای بین‌المللی نیز با نیروهای امنیتی افغان همکاری خواهند کرد.
نامبرده ادامه داد: هماهنگی‌ها برای تامین امنیت انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان که در سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود میان نیروهای بین المللی و نیروهای افغان صورت گرفته است.
وی افزود که نیروهای امنیتی افغانستان تا حدی تجهیز و مجهز شده اند که امنیت انتخابات آینده را تأمین کنند.
در عین حال، جنرال یورگ فولمر با پذیرفتن اینکه بعضی از مناطق در شمال کشور ناامن است، می‌گوید: نیروهای امنیتی افغان با پشتیبانی نیروهای بین‌المللی تلاش دارند که مناطق نا امن را امن سازند.
از سوی دیگر، فرمانده نیروهای آیساف در شمال کشور از حضور نیروهای آلمان پس از سال ۲۰۱۴ در شمال کشور خبر داده و می‌گوید: نیروهای آلمان برای همکاری با مردم و دولت افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان باقی خواهند ماند.
وی با بیان اینکه نیروهای آلمانی در شمال کشور همکاری‌ها و پشتیبانی مردم را با خود دارند افزود: نزدیک به ۸۰۰ نیرو آلمانی پس از سال ۲۰۱۴ در شمال افغانستان باقی خواهند ماند.
وی همچنین ادامه داد: که در کنار نیروهای آلمانی نیروهای دیگر آیساف نیز در افغانستان برای همکاری، حمایت و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ در این کشور حضور خواهند داشت.
فرمانده آیساف در شمال کشور معتقد است که نیروهای آیساف در یک دهه گذشته در افغانستان دستاوردهای زیادی را داشته اند.
وی همچنین اطمینان داد: که در آینده نیز نیروهای آیساف به ویژه نیروهای آلمانی مستقر در شمال کشور با مردم و دولت افغانستان همکاری های همه جانبه را پس از سال ۲۰۱۴ انجام خواهند داد.
گفتنی است که هم اکنون نیروهای آلمان بیش از ۴ هزار نیرو در تشکیلات نظامی آیساف در افغانستان دارد که بیشتر این نیروهای در شمال کشور جابه‌جا هستند.
این در حالی است که نگرانی‌ها از افزایش نا امنی‌های پس از سال ۲۰۱۴ همزمان با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان وجود دارد اما مقامات بلند پایه نظامی در کشور همواره اطمنان می دهند که نیروهای امنیتی پس از سال ۲۰۱۴ توان تامین امنیت کشور را دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.