بازداشت یک گروه آدم‌ربا در هرات

- ۲۲ ثور ۱۳۹۲

مقام‎های ولایت هرات گفته اند که نیروهای امنیتی یک گروه هفت‎نفری آدم‎ربایان را بازداشت کرده‎اند.
محی‎الدین نوری، سخنگوی والی هرات به بی‎بی‎سی گفت که این افراد سه روز پیش پسر هجده سالۀ یک بارزگان را در بازار شهرک جبرئیل کشتند و پسر دیگر او را ربودند.
به گفته او، آدم‎ربایان این فرد را روز ۱۹ ثور ربودند و یکی از آدم‎ربایان مبلغ سیصد هزار دالر از خانواده قربانی در بدل آزادی او می طلبید.
اما مأموران اداره امنیت ملی در عملیاتی موفق شدند هفت تن از آدم‎ربایان را بازداشت کنند و فردی را که درگروگان آنها بود نیز سالم آزاد کنند.
آقای نوری افزود که مجموع آدم‎ربایان ۹ تن بودند که دو تن دیگر آنها فراری هستند.
آدم‎ربایی در هرات با وقوع چندین مورد از این نوع جرم، به یک معضل اجتماعی و امنیتی در این شهر تبدیل شده است.
زمستان گذشته در پی ربوده شدن و قتل علی سینا، پسر هشت‎ساله یک بازرگان، اعتراض‎ها نسبت به افزایش موارد آدم‎ربایی در هرات بلند شد و این کودک به نماد قربانیان آدم‎ربایی تبدیل شد.
با گسترده شدن اعتراض‎ها، حامد کرزی رییس جمهوری شخصاً با نصیراحمد نورزی، پدر علی سینا گفت‌وگوی تلفنی کرد و به او اطمینان داد که عاملان قتل پسرش را مجازات می‎کند.
آقای کرزی از دادگاه نیز خواست که این موضوع را با جدیت پیگیری کند و به دنبال آن روز ۲ حوت دادگاهی در هرات دو تن از عاملان اصلی قتل علی سینا را محکوم به اعدام کرد.
پس از آن شهر هرات آرام بود، اما با انتشار خبر آدم‎ربایی اخیر، نگرانی از وضع نا امن هرات باردیگر افزایش یافت.
مقام‎های هرات می‎گویند که نیروهای امنیتی در بازداشت گروه هفت نفری آدم‎ربایان سرعت عمل داشته‎اند و تنها دو روز پس از آدم‎ربایی در شهرک جبرئیل، عاملان این آدم‎ربایی را بازداشت کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.