کاهش بودجۀ درخواستی پنتاگون برای افغانستان در سال ۲۰۱۴

- ۳۱ ثور ۱۳۹۲

سخنگوی وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، پنتاگون حدود ۸۰ میلیارد دالر برای مخارج حضور امریکایی‌ها در افغانستان در سال ۲۰۱۴ بودجه درخواست کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۳، ۱۰ درصد کم‌تر است.
جورج لیتل، سخنگوی وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، پنتاگون در پیش‌نویس لایحۀ بودجه از کنگره حدود ۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دالر بودجه برای تأمین مالی نیروهای امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۱۴ تقاضا کرده است که نسبت به ۸۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دالر بودجه سال ۲۰۱۳ حدود ۱۰ درصد کم‌تر است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی اعلام کرد این بودجه به ۵۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دالر بودجه درخواستی از کنگره برای تأمین مالی وزارت دفاع افزوده می‌شود.
سال مالی امریکا در سال ۲۰۱۴ از اول اکتبر آغاز می‌شود.
اوباما اعلام کرده که قصد دارد تا تعداد نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان را پس از سال ۲۰۱۴ کاهش دهد، اما نگفته که چه تعداد از این نیروها را کاهش می‌دهد.
کیتلن هیدن، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا اعلام کرد: اوباما همچنان در حال بررسی گزینه‌هایی است که از سوی گروه امنیت ملی‌اش اعلام شده اما هنوز در خصوص میزان حضور احتمالی امریکا در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ تصمیمی اتخاذ نکرده است. کاهش این بودجه درخواست شده نشان دهنده نقش انتقالی ما در افغانستان است.
جان کری، وزیر امور خارجه امریکا گفته است که اوباما در هفته‌های آتی تعداد نیروهای نظامی امریکایی را که سال آتی افغانستان را ترک خواهند کرد، اعلام می‌کند.
اوباما سال ۲۰۱۴ را به عنوان سال خروج بیشتر نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام کرده اما این امر یک تصمیم حساس است چرا که باید نیروهای کافی برای آموزش و حمایت از نیروهای افغان و همچنین انجام برخی عملیات‌ها در این کشور باقی بمانند.
نیروهای امریکایی نخستین‌بار پس از حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلو امریکا به افغانستان اعزام شدند تا شبه نظامیان القاعده و دولت طالبان را از میان ببرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.