مسوولان دفتر IOM: هدف اصلی حملۀ روز جمعۀ طالبان دفتر ما بود

- ۰۶ جوزا ۱۳۹۲

مسوولان دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل متحد (IOM) در کابل گفته اند که هدف اصلی حمله روز جمعه طالبان، دفتر آن‌ها بوده است.
رییس این سازمان در یک نشست خبری در کابل گفت که بررسی‌‎های شان نشان می‌دهد که مهاجمان انتحاری در مورد ساختمان‌های این سازمان معلومات دقیق در اختیار داشته اند و حمله به این دفتر را دقیق سازماندهی کرده بودند.
عصر روز جمعه پنج مهاجم انتحاری به دنبال یک انفجار، ساختمان مربوط دفتر سازمان ملل متحد در ناحیه چهارم شهر کابل را هدف قرار دادند و بیش از هفت ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
ریچارد دانزیگر رییس سازمان بین‌المللی مهاجرت درکابل، به خبرنگاران گفت که در حمله هدفمند گروه طالبان به ساختمان این سازمان، افزون بر پنج محافظ امنیتی این دفتر، پنج کارمند خارجی مربوط سازمان ملل متحد هم زخمی شده‌اند.
آقای دانزیگر در پاسخ به سوال یک خبرنگار که آیا کسی از داخل با گروه طالبان برای راه اندازی این حمله همکاری کرده، گفت که تحقیقات در این زمینه هنوز پایان نیافته است اما اطلاع قبلی از این حمله مهاجمان در دست نداشته‌اند.
او افزود که “نوع حمله، بخش‌هایی را که آنها (طالبان) هدف قرار دادند و از مسیری که حمله صورت گرفت همه نشان می‌دهد که هدف دفتر ما بوده است.” زیرا به باور آقای دانزیگر مهاجمان معلومات کافی داشتند و می‌دانستند که به کدام طرف شلیک کنند.
رییس سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل در کابل همچنین گفت که وضعیت یکی از کارمندان وخیم بوده و برای معالجه به خارج فرستاده شده است.
در حمله روز جمعه طالبان به مرکز کابل، یک پولیس، دو غیرنظامی و پنج مهاجم انتحاری کشته و هفده نفر دیگر زخمی شدند، سازمان ملل از مقاومت نیروهای امنیتی افغان در این حمله ستایش کرد و گفت که به خانواده سرباز کشته شده “در حد امکان” مساعدت می‌کند.
“از ساختمان سوخته کوچ می‌کنیم”
ریچارد دانزیگر در بخش دیگر سخنان خود گفت که دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل در کابل به شدت صدمه دیده و بخش‌هایی از آن سوخته است.
ریچارد دانزیگر این را هم گفت که در محوطه ساختمان مربوط (IOM) مهمانخانه مربوط به یکی از بخش های دیگر سازمان ملل هم بوده است.
دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در ناحیه چهارم، در یکی از نقاط حساس پایتخت موقعیت دارد، ساختمان‌‎های بیمارستان مربوط اداره امنیت ملی، معاونیت محافظت عامه وزارت امور داخله، سفارت هلند و شماری از دفترهای خارجی در چهارطرف این سازمان است.
آقای دانزیگر گفت که پس از این حمله تصمیم گرفته‌اند که محل کار خود را در جای دیگری منتقل کنند، او افزود که این نوع حملات مانع فعالیت‌های شان در افغانستان نخواهد شد و سر از فردا کار عادی خود را از سر می‌گیرند.
گروه طالبان مسوولیت سازماندهی این حمله را به عهده گرفته اما گفته اند هدف شان یکی از مهمانخانه های سازمان اطلاعاتی امریکا (سیا) در کابل بوده است، سازمان مهاجرت بین‌المللی می‌‎گوید که این موضع طالبان برایشان پرسش برانگیز است.
سازمان بین المللی مهاجرت از شاخه‌های مربوط سازمان ملل متحد است که از سال ۱۹۹۱ به این طرف در افغانستان فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.