استقبال گسترده از برگشت کاروان ورزشی افغانستان

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

کاروان ورزشی افغانستان هنگام برگشت از لندن توسط هزاران تن از شهروندان کابل استقبال شد. استقبال کننده‌گان فریاد «زنده باد قهرمانان افغانستان» سر می‌دادند و کاروان ورزشی افغانستان در مسابقات ۲۰۱۲ لندن را خوش آمدید می‌گفتند.
شهر کابل خلاف معمول حال و هوای دیگری داشت؛ عکس‌‍های روح الله نیکپا و نثار احمد بهاوی در موترها، و جاده‌های اصلی شهر نصب شده بود. در مراسم استقبال از کاروان ورزشی، شماری از مقام‌های حکومتی، نماینده‌گان پارلمان و سفیر بریتانیا در افغانستان شرکت کرده بودند.
روح الله نیکپا روز سه شنبه هنگام ورود به میدان هوایی کابل به خبرنگاران گفت هرچند برای به دست‌آوردن مدال طلا به لندن رفته بود، اما حالا که مدال برونز برای کشورش آورده نیز خوشحال است.
روح الله گفت: “واقعا خوشحال هستم که توانستم یک بار دیگر از مسابقات المپیک مدال بگیرم. این بار برای گرفتن مدال طلا رفته بودم و زحمت زیادی کشیده بودم اما متاسفانه قسمت نبود”.
نثار احمد بهاوی که با وجود مصدومیت یک پایش در مسابقات المپیک شرکت کرد گفت افتخار دارد که کاروان ورزشی افغانستان با یک مدال به کشور برگشت، در حالی که بیش از صد کشور هیچ مدالی به دست نیاوردند. بهاوی گفت: “آخرین تلاش‌هایم را کردم نصیب که نبود، نبود. با آن هم دست خالی نیامدیم و با دست پر برگشتیم به وطن”.
«قهرمانان صلح»
محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و نماینده پارلمان تاکید کرد که قهرمانان ورزش به تمام ملت افغانستان و نظام تعلق دارند نه به یک قوم، سمت و مذهب خاص.
آقای محقق گفت افتخار دارد که افغانستان در عرصه صلح جهانی پیشگام است: “مردم افغانستان امروز به خود ببالند که مانند دیگر ملل صلح دوست جهان، قهرمانان صلح هم دارند. همچنان که قهرمانان دفاع از وطن داریم اما امروز کم کم به عرصه صلح جهانی و ورزش که نمادی از صلح جهانی است، ملت ما افتخار می آفریند و عزیزان ما مدال می آورند.”
این نماینده پارلمان گفت دنیا باور نمی‌کرد که افغانستان بتواند پس از سی سال جنگ به این زودی در صف مدال آوران قرار گیرد. اما این کشور ثابت کرد که می‌تواند در عرصه ورزش با دنیا همگام حرکت کند.
هزاران نفر از ورزشکاران و مردم عادی پایتخت کابل، کاروان ورزشی افغانستان را در میان شور و شوق تا کمیته ملی المپیک همراهی کردند.
در چهره باشنده‌گان پایتخت احساس خوشی و غرور خاصی نسبت به ورزشکاران دیده می‌شد. آن‌ها به این باور بودند که مدال آوران الگوی همبستگی و صلح در افغانستان هستند.
امنیت شهر کابل در هنگام ورود کاروان ورزشی گرفته شده بود. رییس جمهور کرزی کمیته‌یی را از مسوولان امنیتی و ورزشی برای برگزاری بهتر این مراسم موظف کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.