نگـرانی نمـاینده‌گـان مجـلس از افـزایـش ناامنـی‌ها

گزارشگر:شنبه 25 سنبله 1396 - ۲۴ سنبله ۱۳۹۶

mandegar-3شماری از نماینده‌گان مجلس از افزایش نا‌امنی‌ها در کشور ابراز نگرانی کرده و تاکید دارند که مجلس باید طرحی امنیتی را به حکومت پیشنهاد کند.
نماینده‌گان مجلس می‌گویند که ناامنی‌ها در نقاط مختلف کشور گسترش یافته و مردم را با چالش‌های فراوانی مواجه ساخته است.
عبدالستار درزابی نماینده مردم جوزجان در مجلس گفت: «وضعیت امنیتی در شمال کشور نگران کننده است؛ در فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ و بغلان مردم با مشکلات فراوان امنیتی مواجه اند».
آقای درزابی افزود که مسیر شاهراه‌های ولایت‌های شمال و راه‌های ارتباطی اکثر ولسوالی‌ها با مراکز ولایات به دلیل نبود امنیت قطع اند و ماموران دولتی رفت و آمد کرده نمی‌توانند.
خداداد عرفانی جاغوری نیز از گسترش نا‌امنی‌ها در غزنی و مسیر شاهراه کابل- قندهار شکایت کرد و گفت: «وضعیت رقت بار امنیتی در سطح کشور حاکم است و مردم افغانستان همه روزه جان می‌دهند؛ در ولایت غزنی نیز دولت فقط در مراکز ولسوالی‌ها تسلط دارد ومتباقی مناطق در کنترل طالبان است».
آقای عرفانی افزود که اگر به تامین امنیت ولایت غزنی توجه صورت نگیرد، مسیر شاهراه کابل-قندهار در نتیجه حملات طالبان بروی ترافیک مسدود خواهد شد.
هم اکنون نیز مسیر شاهراه کابل- قندهار در برخی روزهای هفته و در جاهای مشخص برای ساعت‌ها از سوی طالبان مسدود می‌شود.
نماینده‌گان مجلس می‌گویند که دولت افغانستان باید همکاری مردم را برای تامین امنیت مناطق جلب کند در غیر آن نیروهای امنیتی بدون همکاری مردم نمی‌توانند امنیت لازم را تامین کنند.
نماینده‌گان همچنین از هیات اداری مجلس خواستند که با تحلیل و ارزیابی درست طرح کامل امنیتی را برای بهبود وضعیت امنیتی کشور آماده کرده و به حکومت پیشنهاد کنند.
در همین حال، عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان نیز وضعیت امنیتی را در کشور نگران کننده خواند و گفت که ناامنی‌ها در کشور همه روزه از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد.
آقای ابراهیمی گفت که به کمیسیون امنیت داخلی مجلس وظیفه داده است تا طرح جامع امنیتی را آماده کند که پس از تصویب مجلس به حکومت پیشنهاد خواهد شد.
این در حالی است که مقام‌های امنیتی می‌گویند، پس از اعلام راهبرد جدید امریکا در مورد افغانستان، حملات نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه حملات هوایی بر طالبان در ولایت‌های مختلف افغانستان افزایش یافته است. اکثر حملات هوایی توسط نیروهای امریکایی در افغانستان انجام می‌شوند.
اما نماینده‌گان مجلس می‌گویند که تا هنوز هیچ بهبودی در امنیت کشور بوجود نیامده و تهدیدها در بسیاری از ولایت‌های کشور بیشتر شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.