کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس: زاخیل‌وال اسنادی نداشت

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس نماینده‌گان می‌گوید که عمر زاخیل‌وال وزیر مالیۀ کشور که روز گذشته به این کمیسیون فراخوانده شده بود، هیچ اسنادی که او را از اتهامات فساد میلیون‌‌دالری برهاند، ارایه نکرد.
ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری عمر زاخیل‌وال وزیر مالیه را متهم به فساد میلیون‌دالری کرده و از دادستانی کل افغانستان خواسته وظیفۀ او را به حالت تعلیق در آورد.
حالا کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس می‌گوید که اگر مدارک لازم در مورد اتهام فساد مالی علیه وزیر مالیه به دست آید، موضوع استیضاح او بررسی خواهد شد.
صدیق احمد عثمانی عضو کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس می‌گوید که عمر زاخیل‌وال هیچ اسنادی که او را از فساد مالی تبرئه کند، به آن‌ها ارایه نکرد.
آقای عثمانی  به ماندگار گفت که  عمر زاخیل‌وال در مورد حساب‌های بانکی‌اش و این‌که چه‌گونه این پول‌ها را به دست آورده و آیا به دولت مالیه پرداخته و یا خیر، هیچ‌گونه اسنادی به  اعضای کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس ارایه نکرده است.
به گفتۀ این عضو مجلس، زاخیل‌وال گفت که قضیۀ را خودم به دادستانی کل فرستاده‌ام، هر فیصلۀ که آن‌ها صادر کنند، من می‌پذیرم و آنرا در اختیار مطبوعات هم قرار می‌دهم.
آقای عثمانی افزود: «عمر زاخیل‌وال به اعضای کمیسیون مالی و بودجه گفت که آماده‌گی برای ارایه اسناد ندارم، اسناد را بعداً به شما ارایه می‌کنم.»
او گفت که اگر عمر زاخیل وال به مجلس اسناد ارایه کرده نتوانست، آنگاه خودمان از مراجع قانونی اسناد جمع‌آوری کرده و در مورد آقای زاخیل‌وال تصمیم خواهیم گرفت.
کمپاین کرزی
اعضای کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس همچنان از آقای زاخیل‌وال به دلیل این‌که به نفع حامد کرزی کمپاین کرده‌اند، به شدت انتقاد کردند.
به گفتۀ صدیق احمد عثمانی، زاخیل‌وال به نماینده‌گان مجلس گفت که در حساب او پول کمپاین حامد کرزی وارد شده، اما این‌پول‌ها از سوی مسوول کمپاین به مصرف رسیده است.
قرار است در روزهای آینده عزیزالله لودین، رییس اداره مبازره با فساد اداری نیز برای پاسخگویی در مورد اتهامات مطرح شده علیه وزیر مالیه به کمیسیون مالی و بودجه فراخوانده شود.
آقای لودین پیش از این گفته است که برای بررسی این ادعاها نیاز است تا وظیفه آقای زاخیلوال به حالت تعلیق درآید.
یکی از اتهام‌هایی‌که باید بررسی شود، سرازیر شدن حدود یک میلیون دالر به حساب بانکی آقای زاخیلوال است.
وزیر مالیه این ادعاها را تکذیب کرده و آن‌‌ها را ناشی از اختلاف‌های شخصی دانسته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.