ازدواج با همکار و هشـدارها

گزارشگر:14 حوت 1392 - ۱۳ حوت ۱۳۹۲

بخش نخست

mnandegar-3در حال حاضر، بیشتر ساعت‌های عمرِ افراد در محیط کار سپری می‌شود و بسیار طبیعی‌است که ساعت‌های طولانی در ارتباط بودن با هم، باعث ایجاد علاقه و عشقِ شدید ‌شود.
معمولاً محل کار، محیطی است که بیشتر افراد بهترین رفتارها را از خود نشان می‌دهند و ظاهری آراسته و مرتب دارند! به همین دلیل باید دقت بیشتری در این زمینه داشت؛ چون ممکن است رفتار همکارتان در بیرون از محیط کار، کاملاً برعکسِ آن‌چه در محل کار است، باشد.
آدم‌ها در محیط کار، لایه‌های ظاهریِ شخصیت‌شان را نشان می‌دهند، نه تمام لایه‌ها را. بنابراین باید دید، همکارِ آقا یا خانمی که با او در ارتباط هستید و او را به‌عنوان همکاری با خصوصیاتِ خوب می‏شناسید، در زنده‌گی مشترک هم چنین خواهد بود یا خیر.

۱ـ همۀ جوانب را بسنجید
معمولاً مراوداتِ مستمر در یک محیط، نوعی وابسته‌گی ایجاد می‌کند، پس بهتر است از احساسی که به همکارتان دارید، مطمین شوید؛ آیا واقعاً این حس، به معنای عشق واقعی است یا این‌که به بودنِ او در کنارتان عادت کرده و به او وابسته‌ شده‌اید و فکر می‌کنید عاشقش هستید؟ علاوه بر این، در برخی اداره‌ها و شرکت‌ها، ازدواج همکاران ممنوع است و این قانون بیشتر در محیط‌های کاریِ کشورهای اروپایی دیده می‌شود؛ زیرا مدیران معتقدند با این کار، کارایی فرد کاهش می‌یابد. پس همۀ شرایط و جوانب را خوب بسنجید.
۲ـ واقع‌بین باشید
ازدواج با همکار را نه می‌توان توصیه کرد، نه رد. در این نوع ازدواج هم باید تمامِ جوانب بررسی شود و صرفاً به شناختی که از همکارتان در محیط کار دست پیدا کرده‌اید، بسنده نکنید؛ چرا که ممکن است در محیط کار رفتاری مغایر با آن‌چه در خانه دارد، داشته باشد. پس واقع‌بینانه با این مسأله برخورد کنید و مراقب رفتارتان هم باشید؛ زیرا با برداشتن قدمی اشتباه، همکاران خیلی زود به این علاقه پی می‌برند و ممکن است این مسأله در محیط دهان به دهان بچرخد و اگر در نهایت برای ازدواج به توافق نرسید، جو ایجاد شده برای‌تان مشکل‌ساز می‌شود.
۳ـ معایب را هم ببینید
معمولاً وقتی اطرافیان متوجه می‌شوند دو همکار قصد دارند با هم ازدواج ‌کنند، مدام از فواید این نوع وصلت می‌گویند: «این‌‌گونه مدت زمان بیشتری کنار هم هستید، حتا مسیر رفت‌وبرگشت»، «راحت می‌توانید برنامه‌های‌تان را با هم هماهنگ کنید» یا «بالاخره تو محیط کار کسی هست که مراقبت باشد» و… شاید این مسایل از نظر دیگران جزوِ مزیت‌های ازدواج با همکار باشد و زوج همکار، شرایط روانی و فکری یک‌دیگر را بهتر درک کنند؛ اما این‌ها فقط ظاهر قضیه است. ازدواج با همکار هم مانند سایر ازدواج‌ها بی‌عیب نیست.
۴ـ به درآمدهای‌تان فکر کنید
واقعیت دیگری که نمی‌توان آن را انکار کرد، مسایل مربوط به درآمد است که برای خیلی از زوج‌ها مشکل‌آفرین است. گاهی زن و شوهرهایی هم که محل کارشان یکی نیست، دربارۀ میزان درآمد و نحوۀ خرج‌کردنِ آن از یکدیگر می‌پرسند و طرف مقابل را در مورد این‌که چرا پولش را خرج زنده‌گی نمی‌کند، بازخواست می‌کنند. حالا اگر همسرتان همکار شما هم باشد و از چندوچون معاشِ یک‌دیگر باخبر باشید، اوضاع سخت‌تر می‌شود. معمولاً بیشتر مردان اصرار دارند که خانم‌های شاغل درآمدشان را صرف زنده‌گی کنند، درحالی که هر فردی حق دارد در کنار تأمین مایحتاج زنده‌گی، بخشی از درآمدش را پس‌انداز کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.