نماینده‌گان مردم تخار: وضعیت امنیتی تخار وخیم است

- ۰۹ میزان ۱۳۹۸

نماینده‌گان مردم تخار در شورای ملی وضعیت امنیتی را در این ولایت فاجعه‌بار خوانده و تأکید دارند که اگر توجه نشود این ولایت با سقوط مواجه خواهد شد.
عبدالوهاب عرفان نمایندۀ مردم تخار در نشست دیروز مجلس سنا گفت که وضعیت امنیتی تخار در بدترین وضعیت خود قرار گرفته و طالبان مسلح حملات گسترده‌یی را از حومه‌های شهر تالقان آغاز کرده‌اند.
mandegarآقای عرفان گفت که مراکز ولسوالی‌های بهارک و خواجه غار تخار نیز در نتیجۀ حملات طالبان در حالت سقوط قرار گرفته است.
به گفتۀ او، در نتیجه شدت جنگ، تماس با ۶ ولسوالی ماورای کوکچه نیز قطع شده و وضعیت امنیتی این ولسوالی‌ها نیز در حالت بد قرار دارند.
در همین حال، سید شرف‌الدین عینی نمایندۀ مردم تخار در مجلس نیز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی این ولایت گفت که صبح امروز{دیروز} معاونان وزارت‌های دفاع، داخله و امنیت ملی با تعدادی از نیروهای کمکی به شهر تالقان رفته‌اند.
آقای عینی ابراز امیدواری کرد که این نیروهای کمکی بتواند وضعیت را به نفع مردم و نیروهای امنیتی در تخار رقم زده و جلو فاجعه احتمالی را در این ولایت بگیرند.
به گفتۀ او، جنگجویان طالبان از ولایت‌های بدخشان و قندوز نیز در تخار گردهم آمده و حملات گسترده‌ای را بر مرکز و ولسوالی‌های این ولایت آغاز کرده‌اند.
او نیز تأکید کرد که بخش اعظم مناطق ۷ ولسوالی ماورای کوکچه به دست طالبان سقوط کرده و تنها مراکز این ولسوالی‌ها در اختیار نیروهای دولتی هستند.
از سوی دیگر، عبدالله قرلق منشی مجلس سنا نیز از وضعیت بد امنیتی در این ولایت صحبت کرد و گفت که شبکه‌های مخابراتی و خدمات برق در شهر قندوز قطع شده و این ولایت بار دیگر در معرض جنگ‌های شدید قرار گرفته است.
آقای قرلق افزود که وضعیت کنونی حاکم بر قندوز مردم این ولایت را بار دیگر نگران کرده است.

گفتنی است که شهر قندوز پس از دو بار سقوط به دست طالبان حدود دو ماه پیش نیز مورد هجوم گسترده طالبان قرار گرفت؛ اما نیروهای امنیتی با اقدام به موقع مانع سقوط این شهر شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.