جان آلن در پیوند به حملات سربازان افغان بر نیروهای خارجی: تماس با افغان‌ها را نباید قطع کنیم

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

فرمانده ارشد نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است که واشنگتن و متحدانش در راستای حفظ و ارتقای روابط با نیروهای افغان و آموزش آن‌ها به رغم «حملات خودی» ادامه می‌دهند.
به گزارش روزنامه یو.اس.ای.تودی، جنرال جان آلن، فرمانده ارشد امریکا در افغانستان گفت: در این برهه زمانی شخصا معتقدم که نباید تماس خود را با افغان‌ها قطع کنیم. قطعا باید تحولات منطقه را با دقت پیگیری کرده و با همکاری نیروی افغان و ایتلاف به تهدیدهای رو به رشد شبه نظامیان غلبه کنیم.
این مقام در ادامه تاکید کرد: یکی از عوامل اصلی استراتژی ایتلاف در افغانستان استقرار نیروهای امنیتی توانمند است به نحوی که آن‌ها بتوانند مسئولیت‌های امنیتی را پیش از سال ۲۰۱۵ برعهده بگیرند.
جنرال جان آلن همچنین افزود: اعتماد میان نیروهای ایتلاف و افغان در استراتژی ما از اهمیت خاصی برخوردار است. هر چه قدر این روابط نزدیکتر باشد ما سریع‌تر به امنیت و آرامش دست می‌یابیم.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که حملات نیروهای خودی به نیروهای خارجی که موسوم به «حملات چشم سبزها علیه چشم آبی‌ها» افزایش یافته است.
طی روزهای گذشته که جنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا به افغانستان سفر کرده بود هواپیمای وی در پایگاه بگرام هدف اثابت موشک گروه‌های شبه نظامی قرار گرفت. اگر چه این حمله تلفاتی نداشت اما نگرانی کاخ سفید را برانگیخت به نحوی که آن‌ها تماس خود را با مقام‌های افغان افزایش داده و خواستار حل فوری این مساله شدند.
نیروهای امنیتی افغانستان که شامل سربازان و پولیس می‌شود قرار است اول اکتبر به ۳۵۲ هزار تن افزایش یابند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.