درگیری نیروهای جنرال دوستم با محافظان والی جوزجان

- ۲۷ جوزا ۱۳۹۲

ولایت جوزجان گفته‎اند که نیروهای وابسته به جنرال دوستم به خانه عالم ساعی والی جوزجان حمله کرده اند.
عزیزالله غیرت، فرمانده پولیس جوزجان گفت که افراد جنرال دوستم خانه محمد عالم ساعی را ابتدا در محاصره خود در آورده و سپس تلاش کردند که وارد خانه او شوند.
آقای غیرت گفت قبل از این که نیروهای پولیس به محل برسد، محافظان والی و افراد جنرال دوستم بسوی همدیگر شلیک کردند.
خانه والی جوزجان در نزدیکی فرماندهی پولیس است.
جنرال دوستم، رهبر حزب جنبش ملی و یکی از فرماندهان پرقدرت در شمال افغانستان و از رهبران جبهه ملی، یکی از جناح‌های سیاسی مخالف حکومت، است.
او همچنین رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح افغانستان است.
او گفت که قبل از اینکه نیروهای پولیس به خانه والی جوزجان برسند، افراد جنرال دوستم محل را ترک کرده بودند.
بهرام‌الدین حسام سخنگوی والی جوزجان گفت که افراد جنرال دوستم و محافظان والی، حدود ده دقیقه درگیر شدند و سپس درگیری به پایان رسید.
آقای حسام گفت که جنرال دوستم از والی جوزجان خواسته است که در انتخابات آینده، به ائتلاف سیاسی آنها بپیوندد و از حکومت مرکزی افغانستان اطاعت نکند. اما والی این تقاضای آقای دوستم را رد کرده است.
او گفت که والی جوزجان در حال حاضر سمت معاونیت حزب جنبش افغانستان را دارد.
در همین حال فریدون الهام مشاور سیاسی جنرال دوستم تهدید والی جوزجان و محاصره خانه آقای ساعی توسط افراد جنرال دوستم را رد کرد.
آقای الهام گفت که جنرال دوستم به خاطر موضوعات انتخابات تصمیم داشت که به عنوان رهبر حزب جنبش ملی با آقای ساعی که معاون جنبش است، مشورت کند اما والی حاضر به صحبت نشد.
او افزود: «جنرال دوستم گفت اگر ساعی به خانه ما نمی‌آید ما به خاطر ملت و آرمان های جنبش به خانه آقای ساعی می رویم تامشورت کنیم. اما متاسفانه وقتی جنرال به خانه والی نزدیک شد والی فرمان شلیک داد.»
مشاور سیاسی جنرال دوستم اظهارات و اقدامات والی جوزجان را یک «توطیه» عنوان کرد و گفت که انتظار دارند با والی جوزجان برخورد قانونی صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.