والی جوزجان به حکومت مرکزی: جلو دوستم را بگیرید!

- ۲۸ جوزا ۱۳۹۲

والی جوزجان می‎گوید که جنرال دوستم در شمال افغانستان برای بقای قدرت خویش سلاح توزیع می‎کند.
عالم ساعی والی جوزجان روز گذشته گفت که توزیع سلاح از سوی جنرال دوستم نشان‌دهندۀ آغاز جنگ‌های داخلی، بعد از بیرون شدن نیروهای خارجی در سال ۲۰۱۴ است.
این درحالی است که روز دوشنبه نیروهای جنرال دوستم بر دفتر والی جوزجان هجوم بردند و درگیری ده دقیقه‌‎یی نیز میان محافظان والی و نیروهای جنرال دوستم، صورت گرفت.
والی جوزجان می‌گوید، در صورتی‌که توزیع سلاح ادامه پیدا کند، انتخابات آیندۀ ریاست‌جمهوری با مشکلاتی روبه رو خواهد شد.
آقای ساعی علت حملۀ نیروهای جنرال دوستم به دفتر کارش را نپذیرفتن خواست‌های نا مشروع او عنوان کرد و هشدار داد، در صورتی که جلو فعالیت‌های غیرقانونی جنرال دوستم گرفته نشود، وضعیت شمال افغانستان به وخامت می‎گراید.
آقای ساعی می‌گوید: «اگر دولت با تمکین و درایت عمل نکند و این مشکل افغانستان و مشکل مردم را مرفوع نسازد، شاید یکی از قربانیان من باشم، اما مبارزۀ ما بر حق است.»
در همین حال، مسوولان حزب جنبش با تأیید توزیع سلاح می‌گویند، دوستم در قبال مردم شمال مسوولیت دارد و به منظور دفاع از شمال، این سلاح توزیع شده است.
کینجه کارگر یکی از سخنگویان جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید، این سلاح را کشورهای خارجی به دوستم کمک نکرده، بلکه از امکانات شخصی خویش سلاح را به مردم توزیع نموده است. وی می‌گوید، این سلاح اندک بوده و برای بلندبردن روحیۀ مردم توزیع شده است.
کینجه کارگر می افزاید: «صفحات شمال و شهر شبرغان امن بود. اما اکنون شبرغان وضعیت‌اش خوب نیست و باعث نگرانی مردم ولایت جوزجان شده است، به همین اساس جنرال دوستم نباید بی‌تفاوت می‌نشست و بی‌تفاوت هم نبود و از امنیت خود نترسیده، از محافظان خود کم کرده و به آن‌ها فرستاده است.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.