آسیا تا ۸ سال دیگر ایالات متحده را در هزینه‌های نظامی پشت سر می‌گذارد

- ۰۴ سرطان ۱۳۹۲

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که قدرت‌های آسیایی تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در عرصه هزینه‌های نظامی و دفاعی از امریکا پیشی بگیرند و بدین وسیله یک “انفجار” در تجارت جهانی تسلیحات صورت بگیرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج یک مطالعه در مرکز مشاوره‌یی امنیتی و دفاع آی اچ اس جینز، نشان می‌دهد که با وجود رکود اقتصادی، تجارت جهانی تسلیحاتی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ میلادی با افزایش ۳۰ درصدی به ۵ / ۷۳ میلیارد دالر رسیده است که این تغییر به موجب صادرات گسترده از چین و تقاضا از کشورهایی مانند هند صورت گرفته است و قرار است که تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی این رقم به بیش از دو برابر خود رسد.
پال برتن، یکی از مسوولان این مرکز تصریح کرد: بودجه‌ها به سمت شرق تغییر جهت داده‌اند و رقابت و تجارت تسلیحاتی جهانی در حال افزایش است. این اقدام یکی از بزرگ‌ترین انفجارات در تجارت جهانی است که تا به حال دیده شده است.
امریکا در دهه گذشته در امر هزینه‌های نظامی پیشرو بوده است اما با خروج نیروهای امریکا از کشورهایی مانند افغانستان، این بودجه‌ مرتبط در واشنگتن کاهش یافته است و این امر بدین معناست که تا سال ۲۰۲۱ میلادی با رقم ۳۰ درصدی، از آسیا با رقم ۳۱ درصد عقب بماند.
هزینه‌های نظامی در منطقه آسیا ‌ اقیانوسیه شامل کشورهایی مانند چین، هند و اندونزی در هشت سال آینده با افزایش ۳۵ درصدی به ۵۰۱ میلیارد دالر خواهد رسید.
در مورد امریکا این رقم با ۲۸ درصد کاهش به ۴۷۲ میلیارد دالر خواهد رسید.
افزایش هزینه‌های نظامی چین در سال‌های اخیر منجر به نگرانی کشورهایی مانند ژاپن شده است و با وجود تکرارهای متوالی مبنی بر این که هیچ مساله‌ هراس آوری وجود ندارد همچنان با ژاپن بر سر مساله جزایر مورد مناقشه در حال نزاع است.
انتظار می‌رود بودجه دفاعی چین تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی با افزایش ۶۴ درصدی به ۲۰۷ میلیارد دالر برسد. در مقایسه با این رقم انتظار می‌رود هند و اندونزی به ترتیب ۵۴ و ۱۱۳ درصد افزایش داشته باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.