به ادارۀ محترم اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان!

- ۱۶ سرطان ۱۳۹۲

السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
به تاریخ ۸/۳/۱۳۹۲ مطلبی در روزنامۀ ماندگار به نشر رسید که آن را شخصی به اسم عزیزالرحمان سخی‌زاده برای نشر فرستاده بود. نویسندۀ این نامۀ وارده، یکی از کارمندان پیشینِ ادارۀ مبارزه با فساد اداری بود که به مواردی از فساد و اختلاس در رهبریِ آن اداره، انگشت گذاشته بود.
این نامۀ وارده، واکنش مقاماتِ ادارۀ مبارزه با فساد اداری را برانگیخت و به‌زودی پاسخ نویسنده را به روزنامۀ ماندگار فرستادند که این روزنامه، پاسخ نامۀ وارده را به تاریخ ۱۵/۳/۱۳۹۲ منتشر کرد.
اما موضوع به همین‌جا خلاصه نشد. در همان زمان، آقای عزیزالله لودین رییس ادارۀ مبارزه با فساد اداری، با فرستادن شکایت‌نامه‌یی به لوی سارنوالی، خواهانِ گرفتاری آقای عزیزالرحمان سخی‌زاده نیز شده بود.
قرار اطلاعات، آقای سخی‌زاده برای پاسخی‌دهی به نوشته‌اش به لوی سارنوالی خواسته شده و بعداً از طرف لوی‌سارنوالی گرفتار می‌شود که اینک در زندان به‌سر می‌برد. ادارۀ روزنامۀ ماندگار این قضیه را استفاده از صلاحیت وظیفه‌یی و به بند کشیدنِ یک نویسنده می‌پندارد و بی‌گمان که یک عمل غیرقانونی است.
بنابراین، قضیه را به آگاهی اتحادیۀ محترم ملی ژورنالیستان رسانیده و امیدوار است که اتحادیۀ ملی ژورنالیستان این قضیه را تعقیب و پی‌گیری کند.
با احترام
ادارۀ روزنامۀ ماندگار

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.