رییس‌جمهور کرزی: ترور سرپرست ریاست امور زنان لغمان بزدلانه است

- ۲۰ قوس ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی ترور ناجیه صدیقی سرپرست اداره امور زنان ولایت لغمان را محکوم کرده و آن را «بزدلانه» خوانده است.
بر اساس اعلامیه‌یی‌که دفتر آقای کرزی در این مورد منتشر کرده، خانم صدیقی صبح روز دوشنبه زمانی که از خانه اش به سوی دفتر می‌رفت، هدف «حمله تروریستی» قرار گرفت.
در اعلامیه آمده: «حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تقبیح شدید این حمله تروریستی، کشتن زنان را یک عمل بزدلانه و خلاف ارزش‌های دینی و فرهنگ افغانی دانست.»
سرحدی زواک سخنگوی والی لغمان گفته است که ناجیه صدیقی در حومه شهر «مهتر لام»، مرکز ولایت لغمان هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت.
به گفته آقای زواک، در پی این حادثه فرمانده پولیس لغمان به محل حادثه رفت و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.
ناجیه صدیقی پس از آن که کلیک حنیفه صافی رییس پیشین اداره امور زنان ولایت لغمان در ۲۳ سرطان هدف انفجار یک بمب مقناطیسی قرار گرفت، سرپرستی این اداره را به دوش گرفت.
این بمب در موتر حامل حنیفه صافی کار گذاشته شده بود.
مقام‌های دولتی ترور خانم صافی را به «دشمنان صلح» نسبت دادند. مقامات معمولا شورشیان را با این عنوان یاد می‌کنند.
بر اساس یک خبر دیگر، دهها تن در ولایت مرکزی دایکندی در اعتراض به کندی روند رسیدگی به پرونده قتل یک دختر جوان در شهر نیلی، مرکز این ولایت تجمع کردند.
معترضان با حضور در دفتر محلی کمیسیون مستقل حقوق بشر خواستار مداخله این کمیسیون برای پیگیری قتل این دختر از سوی نهادهای دولتی شدند.
قربانعلی ارزگانی، والی دایکندی گفت که این دختر بیست ساله، یازده روز پیش در ولسوالی خدیر قربانی درگیری مسلحانه بین افراد «مسلح غیرمسوول» شد.
او تاکید کرد که به دلیل پیچیدگی موضوع، امکان بررسی فوری این پرونده وجود ندارد، اما افزود که نهادهای مربوط سرگرم تحقیقات در این مورد هستند.
در همین حال، جنرال رزاق ایلخانی فرمانده پولیس دایکندی گفت که پولیس تلاش دارد که منطقه خدیر را از وجود افراد و گروه‌های مسلح «غیرقانونی» پاک کند.
او افزود که پس از پیوستن یک فرمانده مشهور مخالفان مسلح دولت در دایکندی به نام کلیک محمدعلی صداقت در ماه عقرب، تلاش‌ها برای تحکیم حاکمیت قانون در مناطقی که پیش از این تحت کنترل مخالفان مسلح بود شدت یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.