پاکستان: سازش تنها راه تأمین ثبات در افغانستان است

- ۲۱ سرطان ۱۳۹۲

به‌رغم بروز برخی مشکلات و اختلاف نظرها در روند مذاکرات صلح با طالبان در افغانستان، اسلا‌م‌آباد بر ادامۀ تلاش‌ها به منظور تحقق صلح و سازشگری در این کشور تأکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: صلح و سازش تنها راه برقراری ثبات در افغانستان است. چالش‌هایی هم‌اکنون پیش رو داریم، اما برای دستیابی به ثبات در منطقه نیازمند صبر و پافشاری هستیم.
وی همچنین به مساله تعطیلی دفتر طالبان در دوحه قطر اشاره کرد و گفت: شبه‌نظامیان طالبان در اعتراض به آنچه که عهدهای وفا نشده نامیده‌اند، دفتر خود را تعطیل کرده‌اند. آنها از نام و پرچم خود در مراسم گشایش دفتر در ماه گذشته میلادی استفاده کردند؛ اقدامی که از سوی دولت کابل مورد مخالفت قرار گرفت.
تنش‌ها بر سر استفاده از نام “امارات اسلامی افغانستان” و به اهتزاز در آوردن پرچم سفید رنگ گروه طالبان بلافاصله پس از مراسم افتتاح دفترشان در دوحه، با اعتراض حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان مواجه شده و وی آن را به نوعی دولت تبعیدی طالبان در کشوری دیگر خوانده بود.
پس از تعطیلی این دفتر اقداماتی در پشت صحنه برای حل این مساله صورت گرفت، به طوری که ایالات متحده همچنان امیدوار است که این مشکل موقتی از طریق مسالمت‌آمیز حل شود و مذاکرات سازش میان طالبان و دولت افغانستان بار دیگر آغاز گردد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه گفت: دولت اسلام‌آباد خواهان برقراری صلح و ثبات در افغانستان است. ما امیدواریم که به رویکردی مثبت در این رابطه دست‌ یابیم. رهبران پاکستان، تمامی موسسات دولتی و مردم این کشور خواهان افغانستان متحد و باثبات هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.