وزیر داخله استیضاح می‌شود

- ۳۰ سرطان ۱۳۹۲

عدم حضور وزیر داخله در جلسۀ مجلس نماینده‌گان، خشم اعضای مجلس را برانگیخت و بیش از ۵۰ نماینده درخواست استیضاح او را امضا کردند.
مجلس، مجتبی پتنگ را همراه با بسم الله محمدی وزیر دفاع، رییس اداره ارگانهای محلی و سرپرست اداره امنیت ملی فراخوانده بود تا درباره «افزایش نا امنی» در کشور توضیح دهند.
اما در جلسۀ روز گذشتۀ مجلس، تنها بسم‎الله محمدی وزیر دفاع حضور یافت که این امر از سوی نماینده‌گان «بی‎عتنایی» آقای پتنگ نسبت به «خانه ملت» پنداشته شد.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس گفت: «این عمل شخص وزیر به منظور بی‎اعتنایی به مجلس‎های شورا و نماینده‌گان مردم می‎باشد.»
این در حالی است که به گفته آقای ابراهیمی، حامد کرزی رییس جمهوری پیش از این به وزیر داخله گفته بود که اگر مجلس خواستار برگزاری جلسه‎های خود با حضور او می‎شود، باید در این جلسه‌ها حضور یابد.
عنایت‎الله بابر فرهمند، عضو مجلس نماینده‌گان، گفت: «وزیر داخله دیری است که به نحوی در برابر مجلس بی‎اعتنا است. چند بار به کمیسیون [امور امنیتی] هم که دعوت شده بود برای توضیح بعضی مسایلی که مربوط به او می‎شد، نیامده بود. یک بار هم گفته بود که عریضه‎های(درخواست‌ها) غیرقانونی نماینده‌گان را در اختیار دارد.»
این عضو مجلس افزود آقای پتنگ معاون خود را به جلسۀ مجلس فرستاده بود، اما حضور او قناعت مجلس را فراهم نکرد و بیش از پنجاه عضو مجلس تصمیم گرفتند که درخواست استیضاح وزیر داخله را امضا کنند.
نماینده جوزجان در مجلس همچنین گفت که هر چند سرپرست اداره امنیت ملی و رییس اداره ارگان‎های محلی هم به مجلس نیامده بودند، اما عدم حضور آنها باعث خشم اعضای مجلس نشد و مجلس تصمیم گرفت که آنها را دوشنبه فرابخواند.
عنایت‎الله بابر فرهمند افزود که زمان و دلایل استیضاح پس از تایید جلسه روسای کمیسیون‎های مجلس نماینده‌گان به اطلاع وزیر داخله رسانده می‎شود و احتمالاً یک هفته به او فرصت داده می‎شود تا برای پاسخگویی به نماینده‌گان آمادگی بگیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.