نواز شریف: از یک افغانستان متحد حمایت می‌کنیم

- ۳۰ سرطان ۱۳۹۲

نخست‌وزیر پاکستان ضمن اشاره به این که کشورش در مورد مسأله افغانستان وابسته به هیچ گروه خاصی نیست، گفت، این کشور هنگامی که مسأله در مورد صلح در منطقه است با هر گروهی مذاکره خواهد کرد و از افغانستانی متحد حمایت می‌کند.
نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، این اظهارات را در جریان دیدار از وزارت خارجه این کشور ابراز کرد و به این وزارتخانه دستور داد برای ارتقای روابط پاکستان با کشورهای همسایه فعالیت کند.
نواز شریف، وزارت خارجه را از دیدگاهش در خصوص سیاست خارجی پاکستان مطلع ساخت و علاوه بر آن به این وزارتخانه دستور داد در راستای ارتقای دیپلماسی اقتصادی فعالیت کند.
در جریان این دیدار، جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان به نواز شریف از نگرش‌های مختلف و توسعه طرح‌های منطقه‌یی و بین‌المللی در خصوص سیاست خارجی این کشور خبر داد. نواز شریف نیز در ادامه گفت که از یک افغانستان متحد حمایت می‌کند.
نخست‌وزیر پاکستان افزود، وی سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه و امنیت ملی را با این پیام روشن برای رهبری افغانستان، به این کشور خواهد فرستاد.
عزیز قصد دارد بعضی نگرانی‌های رییس‌جمهور افغانستان را برطرف کند و افغان‌ها را متقاعد کند برای پیشبرد فرآیند صلح با پاکستان همکاری کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.