رییس‌جمهور غنی در روز جهانی محیط زیست «نارنجی‌پوش» شد

- ۱۵ جوزا ۱۳۹۴

شنبه ۱۶ جوزا ۱۳۹۴

 

رقیه رها ابراهیمی
رییس جمهور غنی، دیروز (۱۵ جوزا/ خرداد ۱۳۹۴) در روز جهانی محیط زیست به کمپاین شهر زیبا پیوست. این کمپاین تنظیف در کابل از روز جهانی زمین (۲ ثور/ اردیبهشت ۱۳۹۴) تا کنون طی هفت هفته از سوی رضاکاران شبکه اجتماعی رنگین‌کمان ادامه داشته که در آن زباله‌های نقاط مختلف شهر کابل mnandegar-3از سوی فعالان محیط‌زیستی و رضاکاران مردمی جمع‌آوری و دفع شده است.
رییس‌جمهور در این نشست با تقدیر از رضاکاران جوان ابراز امیدواری کرد که همه شهروندان کشور در راستای حفظ و بهبود محیط زیست‌شان تلاش کنند. او افزود که پاکی شهر وظیفه هر فرد کشور است و از نهادهای مدنی و رضاکاران محیط زیستی به منظور ترویج این فرهنگ ابراز امتنان و قدردانی کرد.
در این کمپاین که مسافت میان سینما پامیر و پل آرتل پیموده شد، صدها تن از فعالان مدنی، مسئولان حکومتی، وکلای مردم و شهروندان کشور با پوشیدن واسکت نارنجی ریاست تنظیف، به جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی اقدام کردند. اشتراک‌کنندگان با اشتراک در این کمپاین از حکومت و نهادهای مسئول خواهان توجه بیشتر به مساله خطیر محیط زیست شدند. آنها همچنان از مردم و شهروندان کشور خواستند تا با مشارکت فعالانه و توجه مسئولانه به محیط زیست، رسالت شهروندی خود را ادا کنند.
علی پارسا، مسئول شبکه اجتماعی رنگین‌کمان در سخنانش با اشاره به این مطلب گفت که هدف برگزاری این کمپاین هفت هفته‌ای، ترویج فرهنگ رضاکاری در میان شهروندان پایتخت بوده است. آقای پارسا همچنین یادآور شد که تا وقتی که همه شهروندان کشور به گونه مسئولانه دوشادوش نهادهای حکومتی فعالیت نکنند، نمی‌توان به داشتن یک محیط زیست سالم چندان امیدوار بود.
محمد عارف رحمانی، نماینده ولایت غزنی در مجلس نمایندگان هم ضمن قدردانی از این ابتکار شبکه اجتماعی رنگین‌کمان از حضور رییس جمهور غنی در این کمپاین ابراز خرسندی کرد. آقای رحمانی با اشاره به حدیث شریف «پاکیزگی جزئی از ایمان است» گفت که تلاش… ادامه صفحه ۶
رییس‌جمهور غنی در روز…
برای حفظ محیط زیست سالم وظیفه انسانی و اسلامی هر شهروند کشور است.
این کمپاین محیط زیستی پس از راهپیمایی مسافت میان سینما پامیر و پل آرتل، با برنامه‌های متعدد دیگری از جمله نمایش هنری، مسابقه بازیافت و سخنرانی‌های محیط زیستی پی گرفته شد. مسئولان برگزارکننده این برنامه ابراز امیدواری کردند که پس از این حکومت و مردم در تلاشی دوجانبه به مساله محیط زیست توجه جدی‌تری مبذول کنند.
در همین راستا، رییس‌جمهور غنی دو روز پیش در پاسخ به تقاضای نهادهای سبز، طی فرمانی روز جهانی محیط زیست را به هفته ملی محیط زیست ارتقاء بخشید. این در حالی است که شبکه‌ای از نهادهای محیط زیستی از یک هفته بدین سو، برنامه‌های متعدد محیط زیستی را دایر نموده‌اند که کمپاین تنظیف رنگین‌کمان هم بخشی از این فعالیت جمعی بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :